سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آبان ۱۳۹۳ در ۱:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب

ضرغامی نگاه صحیحی به تهیه‌کنندگان نداشت/ فعالیت مستمر افراد خاص و محدود

khosh-razm

تهیه‌کننده مجموعه «روزی روزگاری» از نگاه مهندس عزت‌الله ضرغامی به تهیه‌کنندگان تلویزیون انتقاد کرد.

تهیه‌کننده مجموعه «روزی روزگاری» از نگاه مهندس عزت‌الله ضرغامی به تهیه‌کنندگان تلویزیون انتقاد کرد.

بهروز خوش‌رزم تهیه‌کننده تلویزیون درباره عملکرد رییس سازمان صدا و سیما به سایت سوره سینما گفت: عملکرد آقای ضرغامی دو بخش دارد که یک بخش سیاسی است و ارتباطی به ما ندارد و بخش دیگر فرهنگی است که از این زاویه ایشان اعتقاد خاصی به تهیه کننده‌ها نداشت و همیشه به عنوان کوچکترین عامل در برنامه سازی به آنها می‌نگریست. بیشتر توجه ایشان معطوف به کارگردانان و بازیگران چهره بود که این نوع نگاه لطمات زیادی را به جریان برنامه‌سازی و تولید سریال وارد کرد.

وی ادامه داد: توجه به تهیه‌کننده به عنوان یک عامل اصلی و بسیار مهم و حرفه ای در همه رسانه‌های دنیا مرسوم است و حرفی نیست که من گفته باشم، اما عملکرد رییس سازمان نشان داد که توجه خاصی به این حرفه ندارد. به خاطر دارم که همان اوایل که آقای ضرغامی سر کار آمده بود در سلسله جلساتی که داشت ، در ملاقات با کارگردانان مستمع بود و به حرف‌ها گوش می‌داد، اما در جلسه با تهیه کننده‌ها ایشان گفت که «شما ساکت باشید من حرف می زنم» و من دلیل چنین رفتاری را نمی‌دانم.

تهیه‌کننده «آوای فاخته» درباره وضعیت منحنی کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی سازمان صدا و سیما گفت: ما در این مدت از لحاظ کیفی سیر نزولی داشتیم، هر چند که در دوره ریاست ایشان تعداد سریال‌های که تولید و پخش شد زیاد بود، اما سوال اینجاست که چرا برای اینکه مخاطب را از دست ندهیم سراغ افراد و نیروهایی نمی‌رویم که در دوره های گذشته آثار موفقی تولید کرده‌اند ، اما حالا به دست فراموشی سپرده شده‌اند. این روزها یک عده افراد خاص و محدود مشغول به کار در بیشتر شبکه‌ها هستند.

تهیه‌کننده مجموعه «روزی روزگاری» با تاکید بر اینکه باید به تنوع سلایق و طیف گستره تماشاگران توجه شود ادامه داد: در مجموع باید یک فکر اساسی کرد و با برنامه‌ریزی هدفمند و بهره‌گیری از نیروهای مختلف در امر برنامه‌سازی برای بازگشت مخاطب به سوی تلویزیون تلاش کرد و به هنرمندانی که در دهه های گذشته سابقه درخشانی از خود بر جای گذاشته و آثار پرمخاطب داشتند، اهمیت داد. امیدوارم این اتفاق در دوره جدید ریاست سازمان صدا و سیما به وقوع بپیوندد.

خوش رزم در پایان درباره سیاست ایجاد شبکه‌های جدید در دوره مدیریت مهندس ضرغامی گفت: سیاست ایجاد شبکه‌های جدید موفق نبود. هر چند که فی نفسه یکسری شبکه های تخصصی با برخورداری از جایگاه و حرکت در چارچوب صحیح تماشاگر خود را خواهند داشت، اما به جز شبکه ورزش بقیه این شبکه ها عملکرد پرباری نداشتند و ما بیشتر شاهد پخش برنامه‌های تکراری در آنها هستیم. این اتفاق در همان شبکه‌های محدود و مشخص قبلی هم می‌افتاد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>