سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

فیلمبرداری «فقط به خاطر تو» در ۴ شهر/ به لبخند مردم بیش از منتقدان اهمیت می‌دهم

khosro-amirsadeghi

فیلمبرداری فیلم سینمایی «فقط به خاطر تو» به کارگردانی بیژن شیرمرز در ۴ شهر جلوی دوربین می‌رود.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «فقط به خاطر تو» به کارگردانی بیژن شیرمرز در ۴ شهر جلوی دوربین می‌رود.

خسرو امیرصادقی که ۱۱ آبان ماه پروانه ساخت فیلمش صادر شده، ماه آینده «فقط به خاطر تو» با محتوای طنز را به کارگردانی یک فیلم اولی جلوی دوربین می‌برد. این تهیه‌کننده و بازیگر در خصوص تازه‌ترین کار خود به سوره سینما گفت: از آنجا که بیژن شیرمرز اولین تجربه بلند سینمایی خود را رقم می زند صبر کردیم تا بعد از دریافت پروانه برای هماهنگی با عوامل اقدام کنیم. هر چند که پیش از این عده‌ای از افراد را در نظر داشتیم و صحبت هایی هم کردیم اما تا آخر این ماه لیست کامل بازیگران و یاران پشت صحنه را اعلام خواهیم کرد. این فیلم یکی از پرکارترین پروژه هایی است که در سینما انجام می‌دهم.

وی افزود: «فقط به خاطر تو» یک فیلم کاملا جدی است که موقعیت های فراوان طنز دارد و در ۴ شهر جلوی دوربین می‌رود. تهران، یزد و کیش لوکیشن‌های قطعی ما هستند اما اصفهان هم مد نظر مان است که به خاطر بافت تاریخی مشابه با یزد ممکن است شهر دیگری را جایگزین کنیم. به تصویر آوردن فضاهای متفاوت در فیلم برای ما از اهمیتی ویژه برخوردار است. این فیلم قصه‌ای زن محور دارد که ماجراهایش در بافت تاریخی و سنتی اتفاق می‌افتد.

این بازیگر و تهیه‌کننده ادامه داد: به طور قطع آذرماه فیلم را کلید می‌زنیم. قبل از آن طبق برنامه ریزی لوکیشن‌ها را قطعی می کنیم و بین ۴۰ تا ۴۵ جلسه هم فیلمبرداری داریم. بازیگران فیلم همه چهره‌های سینمایی هستند اما از کمدین استفاده نخواهیم کرد. همانطور که گفتم فیلم زن‌محور است و از این رو اکثر کاراکترهای اصلی ما زن هستند. نقطه شروع فیلم از فالگیری خانم‌ها و اعتقادشان به برخی خرافات آغاز می‌شود. البته در کنار این نگاه زنانه از نقش های اصلی مرد هم غافل نماندیم.

وی گفت: در این سال‌های فعالیت هر کاری که به عنوان وظیفه بود انجام دادم هم فیلم جشنواره ای ساختم هم در ژانر دفاع مقدس ادای دین کردم و جایزه ام را هم گرفتم. اما سال‌هاست به خاطر جشنواره فیلم نمی‌سازم و چنین دغدغه ای ندارم. اگر فیلم در جشنواره پذیرفته شود حضورش در آن بلامانع است. اما خندیدن مردم بیش از حضور در جشنواره و نظر منتقدان برایم مهم است. تا زنده‌ام یک نگاه در سینما دنبال می‌کنم و آن خنداندن مردم است.

این بازیگر افزود: در هیچ‌کدام از پروژه هایی که به عنوان تهیه کننده، سرمایه گذار و مدیر تولید حضور داشتم بازی نمی‌کنم و اعتقادی هم به این کار ندارم به جز فیلم «بله برون» که به خاطر فراهم نبودن شرایط بازیگران نامزد شده مجبور به این کار شدم. سال‌هاست به حضور کار اولی‌ها هم در تئاتر هم سینما معتقدم. سال‌ها پیش پسر جوانی نمایشنامه‌ای به من معرفی کرد و خودش به عنوان دستیار کارگردان فعالیت می‌کرد تا بعدها که به هنرمندی چون امیر قویدل تبدیل شد.

وی گفت: در سینما هم به همین اصل اعتقاد دارم و همکاری‌ام با سیامک شایقی و رضا جعفری گواه همین است. البته برای این همکاری دو شرط اصلی دارم. اول سناریوی ارائه شده و دوم رزومه‌ای که از کارهای مستند و فیلم های کوتاه هر فیلمساز باقی مانده و قابل بررسی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>