سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آبان ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

با ۳۰۰ میلیون تومان می‌توانم کل فیلمبرداری را تمام کنم/ مشکل پیدا کردن سرمایه

برزو نیک‌نژاد به خاطر نبود سرمایه نمی‌تواند فیلم جدید خود را شروع کند و از اینکه در جشنواره فیلم فجر امسال حضور ندارد، متأسف است.

برزو نیک‌نژاد به خاطر نبود سرمایه نمی‌تواند فیلم جدید خود را شروع کند و از اینکه در جشنواره فیلم فجر امسال حضور ندارد، متأسف است.

نیک‌نژاد به سوره سینما گفت: این روزها من هم مثل خیلی از فیلمسازان دیگر منتظر به دست آوردن سرمایه برای شروع فیلم جدیدم هستم، اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که دیگر نه می‌توان اسپانسر جذب کرد و نه سرمایه گذاری وجود دارد که با فیلمسازانی مثل من همکاری کند. در همین رابطه جمعه ۱۶ آبان در برنامه «هفت» هم مباحثی مطرح شد که متأسفانه چندان صادقانه نبود و من از این بابت متأسف هستم.  دوستان تلویزیونی گویی از هیچ‌کدام از واقعیت های موجود در سینما خبر ندارند. طوری صحبت می‌کنند که انگار سرمایه حاضر و آماده است، اما فیلمسازی که لایق شروع کار باشد، وجود ندارد!

وی افزود: من فیلمنامه ای دارم که هنوز حتی برای گرفتن پروانه ساخت هم ارائه نداده ام، چون به هیچ وجه نسبت به ساخته شدن آن امیدی ندارم. این فیلمنامه یک عاشقانه اجتماعی است و قصه جوانان امروزی را با شیوه ای به شدت ملموس روایت می‌کند، آنقدر که من مطمئنم مخاطبانم شگفت زده خواهند شد. می‌توانم فیلمبرداری این فیلمنامه را تنها با ۳۰۰ میلیون تومان تمام کنم، البته اگر این مبلغ به دست بنده برسد! بعد از «ناخواسته» خدا را شکر مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفتم و برهمین مبنا به شما می گویم فیلم بعدی من نیز در صورت ساخته شدن می تواند در کسب رضایت مخاطب موفق باشد.

این کارگردان سینما ادامه داد: مدتی پیش سریال «دردسرهای عظیم» به کارگردانی من از تلویزیون پخش شد و به قدری موفق بود که پیشنهادهای متعدد دیگری دریافت کردم، اما فعلا دست نگه داشته‌ام تا ببینم پروژه سینمایی ام چه سرانجامی پیدا می کند. اگر نتوانم سرمایه جذب کنم، حتما دوباره در تلویزیون کار خواهم کرد.

nik-nezhad-2

نیک‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا انتظارات مالی وی در تلویزیون برآورده می‌شود یا خیر، توضیح داد: علاقه من سینماست و دغدغه ام را نیز در همین مدیوم می توانم جست و جو کنم، اما سیل عظیم مخاطب در تلویزیون را نیز نمی توان نادیده گرفت. کار کردن در تلویزیون سختی‌های خودش را دارد، اما حداقل آنجا مطمئن هستی که بالاخره دستمزد تو را می‌پردازند. ذات سینما بی‌وفاست. بعد از «ناخواسته» هیچ فعالیتی در سینما نداشتم و اگر سریال «دردسرهای عظیم» را هم نمی ساختم، هیچکس سراغی از من نمی گرفت و شاید الان در تأمین معیشت روزانه خودم هم لنگ مانده بودم. متأسفانه امسال نمی‌توانم در جشنواره سی و سوم حضور داشته باشم و از این بابت متأسفم.

برزو نیک‌نژاد در فیلم‌های سینمایی «پیتزا مخلوط»، «کلبه»، «یک وجب آسمان» و … به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته و ساخت فیلم سینمایی «ناخواسته» را در کارنامه خود ثبت کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>