سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

«شیار ۱۴۳» فیلمی اجتماعی است/ مردم معرف فیلم هستند

download

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» گفت: اکران‌های جنبی فیلم لطمه‌ای به نمایش عمومی آن نمی‌زند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» گفت: اکران‌های جنبی فیلم لطمه‌ای به نمایش عمومی آن نمی‌زند.

محمدحسین قاسمی با اشاره به اینکه ۵۰ سالن در سینماهای تهران و شهرستان برای اکران درنظر گرفته شده به سوره سینما گفت: ما برای فیلم حجم معقولی از تبلیغات را در نظر گرفتیم. در این مدت این سوال زیاد مطرح شده که این میزان تبلیغ برای فیلم «شیار۱۴۳» کم نیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم بهترین تبلیغ برای ما مردم هستند. از ابتدا هم بنای اصلی را بر همین مبنا نهادیم.

وی افزود: وقتی مردم برای دیدن فیلم علاقه نشان دهند و راضی هم از سالن بیرون بروند بهترین تبلیغ را خودشان برای ما دارند. برخی بر این عقیده بودند که اکران‌های متعدد جنبی بیش از سایر فیلم های همدوره بوده. اما از نظر آماری تفاوتی با سایر فیلم‌ها نداشت و در مورد برخی آثار حتی کمتر هم بود. رسانه ها توجه بیشتری به «شیار ۱۴۳» داشتند و باعث شد اینگونه به نظر برسد که اکران‌های جنبی ما بیشتر بوده است.

این تهیه‌کننده افزود: در بین این اکران های جنبی دیدن فیلم با هرطیف لطف خودش را داشت و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت. در اکثر این اکران ها خانواده های شهدا و مادران چشم‌انتظاری حضور داشتند که به لطف خدا فیلم مورد توجه شان قرار گرفت. ضمن اینکه دیدن فیلم در کنار کسانی که اثر متعلق به آنهاست و به نوعی سوژه فیلم هستند و بازخوردهای جالب توجهی از خود نشان می‌دهند لذت دیگری دارد.

قاسمی افزود: نرگس آبیار در مورد خانواده شهدا تحقیقات و مطالعات زیادی داشت وکتاب‌هایی هم که در این زمینه به چاپ رساند و از دل آن «شیار ۱۴۳» متولد شد که درباره مادران شهداست. ضمن اینکه همه ما در نزدیکی‌مان این مادران را در همسایگی ،خویشاوندی و به طور کل در جامعه می‌شناسیم و به نوعی کنارشان زندگی کردیم. من «شیار۱۴۳» را بیشتر یک فیلم اجتماعی می‌دانم چون زندگی عده کثیری از مردم جامعه را روایت می کند.

وی گفت: جنگ هشت سال به طول انجامید و کسانی که برای دفاع از مرز کشور به شهادت رسیدند مردم همین مرز و بوم بودند که تعداد شان کم نبود. همین الان بیش از ۱۰ هزار مادر چشم‌انتظار داریم که طی این سال‌ها عزیزانشان یا در تفحص شناسایی شدند یا همچنان منتظر خبر هستند. بازخورد خوشایندی که ازین خانواده ها دریافت کردیم حس همدردی بود و اینکه از ما می‌پرسیدند شما از کجا حال ما را می‌دانستید که به این ظرافت به جزییات پرداختید.

«شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار داستان مادر شهیدی است که سال‌ها انتظار بازگشت فرزندش را دارد. مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی و … بازیگران این فیلم هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>