سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۹:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

«بهشت از جنوب شرقی» منتظر تامین بودجه/ حال و هوای اجتماعی سیستان و بلوچستان در یک فیلم

javad-ardakani

جواد اردکانی فیلم تازه‌اش را در صورت تامین سرمایه لازم کلید می‌زند.

جواد اردکانی فیلم تازه‌اش را در صورت تامین سرمایه لازم کلید می‌زند.

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما درباره تولید فیلم سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» به سوره سینما گفت : فیلمنامه را بازنویسی کردیم و در حال حاضر پیگیر سرمایه هستیم و طبق صحبت هایی که انجام شده هفته گذشته فیلمنامه را به بنیاد سینمایی فارابی ارائه کردیم تا بخشی از سرمایه را تامین و از تولید این اثر حمایت کند که تا هفته آینده تکلیف نهایی مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگارش فیلمنامه توسط جواد اردکانی پس از حدود یکسال تحقیق و پژوهش  ۶ ماه به طول انجامید ادامه داد: این پروسه به دلیل حساسیت‌های موجود در بحث اتفاقات سیستان و بلوچستان بود تا اینکه حالا فیلمنامه آماده است و امیدوارم کارها بخوبی پیش برود ، ضمن اینکه ما در یک ماه گذشته همزمان یکسری مقدمات پیش تولید را فراهم کردیم تا در صورت تامین بودجه به سرعت وارد بخش اصلی پیش تولید و سپس آغاز کار شویم .

اصغری درباره میزان هزینه تولید و تامین بخش دیگر بودجه مورد نظر گفت: این کار به نسبت سنگین است و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و همچنین دوستان در شورا تایید و تاکید کردند که باید با کیفیت ساخته شود و نسبت به این جریان پیگیر و متعهد هستند. برای تامین بخش های باقیمانده بودجه مورد نظر هم با دو ارگان دیگر که تمایل دارند وارد مذاکره شدیم و فیلمنامه در اختیار آنها گذاشتیم که یکی سازمان بسیج است که به شدت تمایل مشارکت دارد و دیگری هم سازمان سینمایی دفاع مقدس که آنها هم تمایل دارند و ما فیلمنامه ارائه کردیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» درباره فیلمنامه «بهشت از جنوب شرقی» گف : این فیلمنامه درباره موضوع و شرایط اجتماعی سیستان و بلوچستان است، ولی در این بین هم نگاهی به وقایع امنیتی و تهدیداتی که در بین جامعه وجود دارد می اندازد. از سوی دیگر هم به دلیل تاثیر اساسی و بسیار مهم شهدای وحدت در استان سیستان و بلوچستان، نگاهی نیز به این جریان دارد.

وی با بیان اینکه کارگردان کار هم تا هفته آینده مشخص می شود درباره انتخاب عوامل و بازیگران این فیلم سینمایی گفت : صحبت هایی شده و کاندیداهایی وجود دارند که منتظر هستیم بلافاصله پس از قطعی شدن بودجه و براساس هزینه ها با هنرمندان مورد نظر وارد قرار داد بشویم. برای حضور در جشنواره هم اگر شرایط پیش برود زمان کافی برای رسیدن به جشنواره را داریم ، اما همه چیز منوط به تامین بودجه است .

اصغری درباره مکان فیلمبررداری و لوکیشن های فیلم سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» گفت: با توجه به اینکه تمام داستان ما در سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد ، پس طبیعی است که باید بخش عمده ای از فیلمبرداری در استان سیستان و بلوچستان انجام شود. این موضوع به لحاظ تولید شرایط خاص خود را خواهد داشت. امکان دارد که بخش های خیلی کمی را نیز خارج از آنجا و شاید در تهران فیلمبرداری کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>