سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

فیلمسازان زیبایی‌های زندگی شهری را به تصویر بکشند/ نظر علی‌اکبری درباره یک جشنواره

ali-akbari

تهیه‌کننده «کتاب قانون» نمایش زیبایی‌های شهری را یکی از کارکردهای فیلم شهری می‌داند.

تهیه‌کننده «کتاب قانون» نمایش زیبایی‌های شهری را یکی از کارکردهای فیلم شهری می‌داند.

سوره سینما- محسن علی اکبری تهیه کننده سینما معتقد است که باید فرهنگ شهرنشینی را در قالب سینما به مردم آموزش دهیم و در این کار شعارگونه عمل نکنیم و واقعیت ها را بیان کنیم ضمن اینکه همه ما به عنوان فیلمساز موظف هستیم مسیر درست را نشان دهیم.

محسن علی اکبری به روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت: جشنواره فیلم شهر، در واقع، به نوعی معرفی سبک زندگی ایرانی و فرهنگ شهرنشینی در قالب تصویر و سینما است. از آنجا که سینما یک هنر است می تواند در تمامی شئون زندگی تاثیرگذار باشد بنابراین به راحتی می توان با هنر هفتم فرهنگ سازی کرد.با توجه به اهمیتی که فیلم های شهری در جامعه دارند جا دارد شهرداری کلان شهر تهران به فیلم هایی که به فرهنگ شهرنشینی می پردازند توجه بیشتری داشته باشد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: اگر می خواهیم جشنواره فیلم شهر پربار و فیلم هایی با محتوای بیشتر و غنی تر داشته باشیم شهرداری باید در فیلم ها مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشد و توسط کارشناسان ذی ربط درباره مسائل زندگی در شهر و قوانین موجود فرهنگ شهرنشینی را برای فیلمسازان متصور شود.

وی ادامه داد: فیلمسازان باید فرهنگ شهرنشینی را به زیباترین شکل پیاده کنند تا فرهنگ سازی شود. متاسفانه در سال های گذشته شاهد بودیم که شهرداری از فیلم هایی که ارتباطی به سبک زندگی نداشت حمایت می کرد اما با آمدن شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران وضعیت این نوع فیلم ها بهتر شده است. باید توجه داشت که فیلمسازان این حوزه باید به سمتی بروند که موضوع فیلم هایشان با منویات رهبری همسو باشد تا بدین وسیله آثار بهتری را ارائه دهند.

علی‌اکبری گفت: هدف ما در ساخت فیلم های شهری باید بیشتر پرداختن به فیلم هایی باشد که از ادبیات غنی و فرهنگ بهتری برخوردار باشد و بایدهایی که در کلان شهر تهران اتفاق می افتد را باید به تصویر کشید و در نتیجه آن از فیلمسازان شهری تقدیر شود تا فیلمسازان بیشتر به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سینما وسیع تر از یک اتاق و یک محل است، گفت: سینما به راحتی می تواند یک کشور و یک فرهنگ را ترسیم کند  ضمن اینکه حرف های بزرگ برای سینما است و حرف های کوچک را باید در قالب تلویزیون، موسسه رسانه های تصویری، نشریات و رادیو نشان داد.

علی‌اکبری با بیان اینکه در قاب سینما باید موضوعات کلان را دید، گفت: فرهنگ شهرنشینی حرف کوچکی نیست زیرا در ذیل آن می توان به ارتباط همسایگان باهم، ارتباط خانواده ها وبه ارتباط همشهریان باهم پرداخت.باید توجه داشت حرفی که در یک اتاق زده می شود نمی تواند فرهنگ شهرنشینی را مطرح کند بنابراین فیلم هایی که در درون یک اتاق و یک ساختمان ساخته می شود فیلم شهری نیست.

وی در ادامه افزود: باید فرهنگ شهرنشینی را در قالب سینما به مردم آموزش دهیم و در این کار شعارگونه عمل نکنیم و واقعیت ها را بیان کنیم ضمن اینکه همه ما به عنوان فیلمساز موظف هستیم مسیر درست را نشان دهیم. آنچه امروز جشنواره فیلم شهر نیاز دارد آموزش زندگی شهری و زندگی ایرانی اسلامی است که به سبک زندگی می‌پردازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>