سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

حامد بهداد و اندیشه فولادوند همبازی شدند/ فیلم یک فیلمساز اولی کلید می‌خورد

hamed-andishe

اندیشه فولادوند و حامد بهداد در فیلم اول شهرام میراب‌اقدم همبازی می‌شوند.

اندیشه فولادوند و حامد بهداد در فیلم اول شهرام میراب‌اقدم همبازی می‌شوند.

فولادوند به سوره سینما گفت: به تازگی برای بازی در یک فیلم سینمایی در ژانر اجتماعی قرارداد بسته‌ام که تا آخر آبان‌ماه کلید می‌خورد. شهرام میراب اقدم این اثر را کارگردانی می‌کند. او یک مستند ساز است و این فیلم که نام قطعی آن هنوز مشخص نشده، اولین تجربه او در سینمای داستانی به حساب می‌آید. فیلم ساختاری اپیزودیک دارد و هر بخش، داستان یک زوج جوان را روایت می‌کند. برای اولین بار است که من در مقابل کامبیز دیرباز قرار می‌گیرم و قرار است بخشی از دغدغه‌های زوج‌های مدرن امروزی را به تصویر بکشیم.

وی افزود: حامد بهداد، نازنین فراهانی، خاطره اسدی، و چند بازیگر دیگر ترکیب زوج های این فیلم را تشکیل می‌دهند. احسان ظلی‌پور تهیه کنندگی اثر را بر عهده دارد. من در جریان هستم که در دو سال گذشته چقدر برای مرحله پیش تولید زحمت کشیده و فیلمنامه ای که امروز آماده شده، متن بسیار فکر شده و منظمی است. کلیت قصه‌ها را بسیار دوست دارم و امیدوارم تجربه خوبی از آب در بیاید. اساسا انعکاس دغدغه‌های اجتماعی همانطور که در ادبیات همیشه برای من مهم بوده، در سینما نیز جذابیت خود را داشته است.

فولادوند درباره پیوند ناگسستنی خود با ادبیات توضیح داد: باید بگویم اگر سینما بخشی از زندگی من است، شعر و ادبیات تمام زندگی‌ام شده و هرگز نمی توانم از این فضا دور بمانم. شعر همیشه مرا به وجد آورده است. اگر سینما هنر جمعی است، شعر و ادبیات سرزمین یک شاعر به حساب می آید و جایی که تو می‌توانی پادشاه بلامنازع آن باشی و اصلا جهان انفرادی توست. سینما هم البته در جای خودش عزیز است، اما ادبیات همیشه از نوع دیگری با عمق وجود من پیوند دارد.

بازیگر فیلم «خانوم» همچنین در پاسخ به این سوال که چرا امسال حضور چندان پررنگی در سینما نداشته گفت: چند ماه اول سال در سوگ از دست دادن عزیزانم عزادار بودم و نمی‌توانستم کار کنم. مدتی بعد در فیلم «کاملا خصوصی جهت آگاهی عموم» به کارگردانی تورج اصلانی بازی کردم و حدود سه ماه هم سر فیلمبرداری بودیم، اما متأسفانه به خاطر مسائلی کار در میانه راه متوقف ماند. من از این بابت خیلی متأسفم. همه ما زحمت زیادی کشیده بودیم و امیدوارم به زودی این مشکل حل شود.

اندیشه فولادوند با بازی در «سربازهای جمعه» به شهرت رسید. وی در فیلم‌های سینمایی «ستاره‌ها»، «سنگ، کاغذ، قیچی»، «چهار انگشتی»، «خانوم»، «سن پطرزبورگ» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>