سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۴ ق.ظ چاپ مطلب

ناامیدی خسرو سینایی از تولید «قطار زمستانی»/ کمبود بودجه مانع تولید فیلم تازه

khosro-sinayee

خسرو سینایی از حل شدن مشکلاتی که برای کلید خوردن فیلم «قطار زمستانی» وجود دارد، ابراز ناامیدی کرد.

خسرو سینایی از حل شدن مشکلاتی که برای کلید خوردن فیلم «قطار زمستانی» وجود دارد، ابراز ناامیدی کرد.

سینایی به سوره سینما گفت: سه سال است که منتظرم تکلیف «قطار زمستانی» را مشخص کنند، امابه نتیجه نرسیده‌ام. امیدوار بودم تا عزت‌الله انتظامی سر پاست و حال جسمی خوبی دارد، این کار را شروع کنم و به پایان برسانم. حالا با این همه تأخیر حتی در صورت گرفتن پروانه ساخت هم اشتیاق چندانی برای کار ندارم. شاید به همین دلیل بود که به سراغ پروژه دیگری رفتم و «جزیره رنگین» را شروع کردم. فیلمنامه هایی هم همیشه هست که به آنها مشغول باشم اما باید بودجه ای باشد که فیلمی ساخته شود.

وی افزود: فکر می کنم مشکل اصلی «قطار زمستانی» بودجه سنگین آن باشد که البته تنها نسبت به کارهای دیگر کارنامه خودم سنگین است و شاید در این سینما فیلم های دیگری شروع به ساخت کنند که گران تر از پروژه من باشند. حق خودم دانستم که بعد از این چهل و هفت و هشت سالی که در سینما فعال هستم، فیلم متفاوتی بسازم که خلاصه‌ای باشد از همه اندوخته‌ها و دستاوردهایم در این سال‌ها. به همین دلیل هم هست که کمی هزینه‌بر است. نیمی از بودجه را باید سینمای لهستان تأمین کند و هنوز توافقی در این باره نداشته‌ایم.

سینایی درباره فیلم دیگر خود گفت: برعکس «قطار زمستانی» ، برای «جزیره رنگین» سختی زیادی متحمل نشدم. کار را در اردیبهشت شروع کردیم و تابستان هم به پایان رساندیم. در این فیلم علاوه بر مهدی احمدی و طیبه دهقان از بومی‌های مناطق جنوبی کشور استفاده کرده‌ام. بازیگران با استعدادی همچون محمد سلامتی، عبدالرسول دریایی، مصطفی شب تاری، نرگس هرمزی و … در این فیلم بازی می‌کنند. این اثرم نیز متفاوت از آب در آمده و در یک کلام می توانم بگویم حال و هوای سبکبالی بر آن حاکم است. امیدوارم در برخورد با مخاطب هم موفق باشد.

خسرو سینایی کارگردانی فیلم های «مثل یه قصه»، «گفت و گو با سایه ها»، «عروس آتش» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>