سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ آبان ۱۳۹۳ در ۹:۴۷ ق.ظ چاپ مطلب

«چهارشنبه» فردا کلید می‌خورد/ ماجرای مجموعه‌ای که بازیگران زن در آن گریم نشدند

hasti-mahdavi-far

هستی مهدوی‌فر از شروع بازی خود در فیلم سینمایی «چهارشنبه» به کارگردانی سروش احمدزاده خبر داد.

هستی مهدوی‌فر از شروع بازی خود در فیلم سینمایی «چهارشنبه» به کارگردانی سروش احمدزاده خبر داد.

مهدوی‌فر به سوره سینما گفت:  یک ماه قبل بازی در سریال «حانیه» به کارگردانی سید جلال اشکذری را به پایان رساندم. کل تصویربرداری یک پروسه دو ماهه بود و بازی من بیست روز طول کشید. من هم مثل سایر عوامل به یزد رفتم و این اولین باری بود که در این شهر بازیگری را تجربه می‌کردم. من و بازیگرانی که در نقش خانواده ام ظاهر شده بودند نیازی به تمرین لهجه یزدی نداشتیم، چون اساسا در قصه کسانی هستیم که از تهران به آنجا مهاجرت کرده‌ایم. من متن این سریال را خیلی دوست داشتم و کلا تجربه خوبی را پشت سر گذاشتم، اما یک انتقاد یا گلایه هم دارم که بد نیست مطرح کنم. نمی‌دانم دقیقا به چه دلیلی، اما به ما خانم‌ها اجازه گریم نمی‌دادند. می گفتند دستور رسیده بازیگران خانم هیچ کار خاصی روی صورتشان انجام ندهند و این درخواست به نظر من خیلی غیر حرفه‌ای بود.

وی افزود: ما حتی طراحی صحنه و لباس هم نداشتیم. شاید باورتان نشود، اما طراح اصلا سر صحنه حاضر نمی‌شد و تنها دستیار ایشان می آمد. او هم طراحی خاصی انجام نمی‌داد و صرفا دست به انتخاب می‌زد. به عبارت دیگر من چمدانی از لباس های خودم را از تهران به یزد بردم و به دستیار نشان دادم. ایشان هم از میان آنها چند دست را جدا کرد و از من خواست آنها را بپوشم. این ضعف برای یک سریال تاریخی قابل چشم‌پوشی نیست. قصه ما در سال ۵۷ می‌گذشت و قطعا انتخاب لباس برای آدم هایی که قرار است آدم های سی چهل سال قبل را نمایندگی کنند کاری نیست که بتوان سرسری از کنار آن گذشت، اما متأسفانه این اتفاق رخ داد. روی هم رفته از اینکه در این پروژه تاریخی حضور داشتم احساس خوبی دارم. قصه آن و به خصوص شخصیتی را که بازی می‌کردم، خیلی دوست داشتم.

مهدوی‌فر درباره نقش خود در سریال اشکذری توضیح داد: نام من در این قصه آفاق است. او دختری است که می‌خواهد با کمک معلم زبان خود از خانه فرار کند و خلاصه آدم سر براهی نیست. نمی‌دانم به خوبی از عهده کار بر آمده ام یا نه، اما امیدوارم مخاطب از نتیجه زحماتمان استقبال کند. اینطور که شنیده‌ام سریال قرار است دی ماه پخش شود. برای من که از ابتدای امسال جز بازی در سریال آقای حسن‌پور و این پروژه که هنوز هم پخش نشده‌اند حضور تلویزیونی دیگری نداشتم،بازگشت دوباره با نقش‌ها و کارهای محبوب و موردپسند مردم اهمیت زیادی دارد. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

این بازیگر جوان درباره دیگر تجربه های خود گفت: از ابتدای آذرماه بازی در فیلم سینمایی «چهارشنبه» به کارگردانی سروش احمدزاده را شروع می‌کنم. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و در رابطه با قصاص است. در این فیلم با محمدرضا فروتن همبازی هستم. این فیلم سینمایی فیلمنامه خوبی دارد که پیمان ناجی آن را نوشته است. نسبت به آن احساس مثبت دارم.

هستی مهدوی‌فر با بازی در سریال‌های مناسبتی ماه رمضان در شبکه سه به شهرت رسید و تا امروز در فیلم سینمایی «سوت پایان» بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>