سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۱ در ۹:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب
اندیشه فولادوند در گفتگو با سوره سینما:

درخشان‌ترین عنصر «تاج محل» کارگردانی‌ آن است

andishe-fooladvand

اندیشه فولادوند فیلم سینمایی «تاج محل» را در زمینه کارگردانی و معرفی درست جغرافیا فیلمی موفق دانست.

اندیشه فولادوند فیلم سینمایی «تاج محل» را در زمینه کارگردانی و معرفی درست جغرافیا فیلمی موفق دانست. فولادوند بازیگر سینما در گفتگو با سوره سینما درباره فیلم سینمایی «تاج محل» گفت: در مواجهه با این فیلم از بحث دوست داشتن و نداشتن فیلم فاصله می‌گیرم که نظرم درباره فیلم سلیقه‌‍‌ای نشود. من این فیلم را فیلمی شریف و صمیمی یافتم.

این بازیگر گفت: شاخص‌ترین عنصر این فیلم کارگردانی‌اش بود. یکی از ویژگی‌های برجسته فیلم تلاش برای نشان دادن جغرافیا و محیط بود. «تاج محل» فیلمی است که تصویری درست از جغرافیایی که از آن صحبت می‌کند به مخاطب ارائه می‌دهد. ۸۰% فیلم‌ها در پایتخت ساخته می‌شوند که اتفاقا تصویر درست و واقعی از معماری و زیست شهری پایتخت ارائه نمی‌دهند و در این زمینه چندان توفیقی ندارند. من با آبادان چندان آشنایی نداشتم و شناخت دقیقی هم از آن نداشتم اما فیلم من را با خودش همراه کرد و این شهر را با تمام ویژگی‌های زیستی و فرهنگی‌اش به من به عنوان مخاطب شناساند.

بازیگر «سربازهای جمعه» گفت: در سینمای جهان هم فیلمسازانی مثل وودی آلن وجود دارند که وقتی در کشوری فیلم می‌سازند مخاطب بعد از دیدن فیلم احساس می‌کند که ساعاتی را در آن کشور گذرانده است. این نکته بسیار مهم است که وقتی به سراغ یک جغرافیا در فیلم می‌رویم سعی کنیم از نظر معماری، زیست شهری و فرهنگی این جغرافیا را به مخاطب معرفی کنیم. «تاج محل» به درستی این کار را برای مخاطبی که تا کنون آبادان را ندیده است انجام می‌دهد.

این بازیگر ادامه داد: چنین رویکردی به محیط در اکثر فیلم‌های سینمایی ما وجود ندارد و من فقدان این رویکرد را حس می‌کردم. این میزان توفیق برای دانش اقباشاوی در فیلم اول نوید یک فیلمساز فنی و خوش‌فکر را به سینما می‌دهد.از دیگر شاخصه‌های فیلم سینمایی «تاج محل» انتخاب درست بازیگران است. انتخاب درست بازیگران در راستای شکل‌گیری یک رئالیسم از زندگی مردم آبادان بود و کارگردان برای غلظت این رئالیسم بازیگران خوبی را انتخاب کرده بود. احساس نمی‌کردم این بازیگران با قصه و کارگردان و دوربین درگیرند. فضا بین آنها ساده و صمیمی بود. درست مثل فرهنگ غالب مردم جنوب.

فولادوند اضافه کرد:  پیش از دیدن «تاج محل» در هفته‌ای که گذشت فیلم‌های زیادی دیده بودم ولی هنگام تماشای «تاج محل» بیشتر به من خوش گذشت. درباره فیلمنامه «تاج محل» نقطه‌نظراتی دارم که باید در یک گفتگوی تخصصی با کارگردان راجع به آنها صحبت کنم. همچنان معتقدم درخشان‌ترین عنصر فیلم کارگردانی‌اش بود. هیچ نمودی از ادعا و ادا در کارگردانی دیده نمی‌شد.

فیلم سینمایی «تاج محل» به کارگردانی دانش اقباشاوی محصول حوزه هنری در بخش نگاه نو سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>