سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

«شاهزاده» به جشنواره فیلمکس توکیو می‌رود

bahrazani

فیلم مستند داستانی «شاهزاده» ساخته محمود بهرازنیا به جشنواره فیلمکس توکیو راه یافت.

فیلم مستند داستانی «شاهزاده» ساخته محمود بهرازنیا به جشنواره فیلمکس توکیو راه یافت.

سوره سینما- «شاهزاده» فیلم تازه محمود بهرازنیا کارگردان و بازیگر ایرانی مقیم آلمان است که برنده دیپلم افتخار بهترین دستاورد هنری- فنی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شد. فیلم «شاهزاده» در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلمکس توکیو ژاپن که از روز اول تا نهم آذر ۱۳۹۳ برگزار می‌شود، شرکت دارد. بهرازنیا هم در این جشنواره حضور دارد.

«شاهزاده» فیلم بلند مستند- داستانی ۹۲ دقیقه‌ای، داستان واقعی اما افسانه‌گونه نوجوان پناهنده افغانی جلیل نظریست که ۱۷ سال پیش برای نجات جان خود از دست طالبان و بخاطر به دست آوردن کار و حمایت خانواده به ایران پناهنده شد، پس از مدتی به طور تصادفی بازیگر اصلی فیلم سینمایی جمعه شد، فیلمی که سال ۱۳۷۸ جایزه دوربین طلایی جشنواره کن را به دست آورد.

shahzadeh

این پیروی دور از انتظار برای این نوجوان افغانی «یک اتفاق ساده» نبود، بلکه نقطه عطف و حادثه بس بزرگی بود که تمام زندگی او را تا به امروز دستخوش اتفاقاتی باورنکردنی و شگفت‌انگیز کرده است. این حوادث از ایران آغاز شد و سپس به مسافرت او به آلمان منجر شد. فیلمبرداری این فیلم در طول بیش از ۱۳ سال در کشورهای ایران و آلمان صورت گرفته و در نهایت سال گذشته در افغانستان به پایان رسیده است.

«شاهزاده» ماه گذشته در بخش مسابقه فستیوال سائوپولو برییل شرکت داشت و با استقبال مخاطبان این جشنواره روبرو شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>