سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۴ ق.ظ چاپ مطلب

کمدی را دوست ندارم/ «پل خواب» ۸ آذرماه کلید می‌خورد

peyman-shadmanfar

یک فیلمبردار جوان سینما از علاقه خود به تجربه همه ژانرهای سینمایی غیر از کمدی و طنز صحبت کرد.

یک فیلمبردار جوان سینما از علاقه خود به تجربه همه ژانرهای سینمایی غیر از کمدی و طنز صحبت کرد.

پیمان شادمان‌فر به سوره سینما گفت: در سه فصلی که از سال ۹۳ طی شده، با دو پروژه سینمایی همکاری کردم و فیلم سوم به زودی کلید می‌خورد. فیلمبرداری «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی سه ماه قبل به پایان رسید و هم اکنون در مراحل فنی به سر می‌برد. فیلم «دو» ساخته سهیلا گلستانی را هم یک ماه قبل تمام کردم. قرار است ابتدای هفته آینده مقارن با ۸ آذرماه فیلم اول اکتای براهنی را کلید بزنیم که «پل خواب» نام دارد.

وی افزود: تا امروز مدیریت فیلمبرداری ۵ فیلم سینمایی را بر عهده داشته ام و اگر دقت کنید در می‌یابید که آنها با هم تفاوت دارند. اساسا از تجربه کردن لذت می‌برم و از هر پیشنهاد جدیدی استقبال می‌کنم. در غیر این صورت احساس می کنم تنها یک اپراتور هستم.به همه ژانرهای سینمایی علاقه دارم و تنها فیلم طنز است که چندان رغبت و اشتیاق مرا بر نمی‌انگیزد. البته این گفته به آن معنا نیست که هرگز هیچ فیلم طنزی را به کارنامه‌ام اضافه نکنم، مقصودم این است که اگر جای انتخاب وجود داشته باشد همیشه به عنوان آخرین گزینه به چنین پیشنهادهایی فکر می‌کنم.

شادمان‌فر گفت: فیلم هومن سیدی یک فیلم حساب شده و کاملا درست بود و همکاری من با این گروه، تجربه خوبی را برایم رقم زد. لوکیشن‌های ما همه جای تهران را در بر گرفت. فکر می‌کنم مخاطب با اثر سینمایی خوبی روبرو می‌شود. از همکاری ام با فیلم «دو» هم رضایت خاطر دارم. در این تجربه با پرویز پرستویی همکار و هم صحبت شدم و برای ما جوانان سینما، اتفاقاتی از این دست خیلی خوشحال کننده است.

مدیر فیلمبرداری «شیار ۱۴۳» همچنین درباره سختی‌های کار در سینما اضافه کرد: هنر-صنعتی که ما به آن اشتغال داریم دومین کار سخت دنیاست و من گاهی به اعضای گروهم می‌گویم آنقدر به فیلم فکر کرده ام که مغز سرم درد می‌کند. هنگام کار دوباره سکانس را مرور می‌کنم و ذهنم به این موضوع مشغول می شود که بهترین حالت ممکن برای گرفتن فلان پلان چیست و چه کنیم که زیبایی بصری در حد اعلا باشد؟ تداوم راکوردهای حسی سکانس های مختلف هم چیزی است که همیشه روی آن تأکیده داشته ام.

پیمان شادمان‌فر درباره افزایش ناگهانی فیلم هایی که به شیوه دوربین روی دست گرفته می شود، گفت: تا امروز هر فیلمی کار کرده‌ام به شیوه دوربین روی دست گرفته شده است. این شیوه کاری چیزی نیست که مورد تأکید و اصرار من باشد، اما وقتی کارگردانان آن را از من طلب می کنند، باید به نوعی با هم به توافق و تفاهم برسیم. البته من نظرم را عنوان می‌کنم، اما به هر حال کارگردان هر اثر سینمایی کسی است که حرف آخر را می‌زند.

پیمان شادمان‌فر مدیریت فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «آسمان زرد کم عمق»، «سایه روشن»، «شیار ۱۴۳» و … را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>