سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

«گیل» در راه جشنواره فیلم فجر/ قصه یک پهلوان و فرزندش

dariush-jahangiri

داریوش جهانگیری که به تازگی برای «گیل» پروانه ساخت دریافت کرده، قصد دارد فیلم خود را به جشنواره فجر برساند.

داریوش جهانگیری که به تازگی برای «گیل» پروانه ساخت دریافت کرده، قصد دارد فیلم خود را به جشنواره فجر برساند.

جهانگیری در رابطه با روند تولید تازه ترین فیلم خود به سوره سینما گفت: بخشی از کار انجام شده و در تلاشیم بتوانیم تا ۱۰ روز آینده پیش‌تولید را آغاز کنیم و در جشنواره فیلم فجر هم حضور داشته باشیم. اما از آنجا که فضاسازی به لحاظ دکور و طراحی لباس کمی وقت‌گیر است، فعلا تاریخ دقیقی برای فیلمبرداری نمی‌توان اعلام کرد.

وی افزود: «گیل» به زبان گیلانی معنی پهلوان دارد و انتخاب این نام در واقع به خاطر ادامه راه پدر و ابراز ارادت به ایشان است. با توجه به تغییراتی که در فیلمنامه به وجود آمد احتمالا نام فیلم زمان جشنواره تغییر می‌کند. «گیل» قصه بازوبند پهلوانی است که صاحبش می خواهد بعدها آن را به پسرش واگذارد کند اما صاحب فرزند دختر می‌شود.

جهانگیری گفت: احتمال دارد بخش‌هایی از فیلم در شهرک دفاع مقدس جلوی دوربین برود، اما بیشتر فیلمبرداری در کردستان انجام می‌شود. این فیلم همچنین مراسم کُشتی زوران‌پاتوله‌ ورزش معروف منطقه کردستان را که مصادف با فصل بهار شروع می شود هم به تصویر می‌آورد. فیلمنامه «گیل» نتیجه تحقیق فراوان و سفرهای مکرر به کردستان نوشته شده است. در نظر داریم در این پروژه سینمایی از چهره‌های جدید استفاده کنیم.