سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

هیات انتخاب جشنواره مظهر اعتماد سینماگران باشد

entekhab-fajr33-1

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد هیات انتخاب جشنواره باید مظهر اعتماد سینماگران باشد.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد هیات انتخاب جشنواره باید مظهر اعتماد سینماگران باشد.

سوره سینما- جلسه معارفه و هماهنگی هیات های انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران و مستند به طور جداگانه با حضور علیرضا رضاداد دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار شد.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، این جلسات که با حضور اعضای هیات های انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران و مستند به صورت جداگانه برگزار شد، علیرضا رضا داد، دبیر جشنواره ضمن تشکر از اعضای هیات های انتخاب با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر بهترین فرصت برای تمام فعالان سینمای ایران به شمار می رود تاکید کرد: این جشنواره برآیند هویت جامعه سینمایی کشور محسوب می شود به همین جهت باید تلاش کرد تا هم سینماگران و هم مردم با سلایق مختلف آن را متعلق به خود بدانند.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه تنوع سلایق به خصوص در حوزه سینما بسیار زیاد است افزود: هیات انتخاب به عنوان نماینده فعالان سینما مظهر اعتماد جامعه سینمایی هستند.

رضاداد با اشاره به اینکه سبد سینمای ایران گاهی متفاوت با پیش بینی ها است گفت: جشنواره فیلم فجر در هر دوره شاهد تغییراتی بوده و در این دوره نیز امیدواریم شاهد کشف استعدادها و آثار درخشانی باشیم.تغییرات اعمال شده در مقررات جشنواره سال جاری و تدوین آئین نامه اختصاصی برای انتخاب و داوری از ویژگی های این دوره است که باری را از روی دوش هیات انتخاب برخواهد داشت.

ناصر باکیده مدیر دبیرخانه جشنواره با اشاره به مدت زمان یک ماهه برای بازبینی آثار افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده به طور متوسط روزانه ۳ فیلم از سوی اعضای هیات انتخاب دیده می شود.

دکتر حسین کرمی یکی از اعضای هیات انتخاب بخش سینمای ایران فیلم فجر در این مراسم با اشاره به آئین نامه هیات انتخاب گفت: آئین نامه ارائه شده به هیات انتخاب می تواند برای دانش و سوابق دبیرخانه بسیار مفید فایده باشد، در صورتی که این آئین نامه در سال های آینده به صورت نسخه کامل و جامع به عنوان تجربه مکتوب در اختیار اعضای هیات های انتخاب و داوری قرار گیرد امری ستودنی است.

احمد امینی یکی دیگر از اعضای هیات انتخاب بخش سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مراسم معارفه اعضای هیات انتخاب با اشاره به اینکه صنعت فیلمسازی تحولات بسیاری داشته افزود: امروزه کارگردانان تنها برای افزودن بر کارنامه هنری خود فیلم تولید نمی کنند و فیلمسازان جوان گاهی با خلق ایده های بی نظیر اقدام به تولید یک فیلم خوب می کنند که این امر نشان از پیشرفت در حوزه سینما دارد و از همین رو مسئولیت هیات انتخاب را سنگین تر می کند.

در جلسه هیات انتخاب بخش سینمای ایران احمد امینی، رسول صدرعاملی، حسین کرمی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی حضور داشتند.

entekhab-fajr33-2

فیلم مستند باید به ذائقه مخاطب نزدیک باشد

علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر در جلسه معارفه بخش مستند با تاکید بر اینکه فیلم های مستند فجر بهتر است به سلیقه مخاطب سینما نزدیک تر باشد گفت: اگر ذائقه و نیاز مخاطبان در بخش مستند بیشتر مورد توجه قرار گیرد بخش مستند فجر می تواند کمک بسیاری به شناسایی آثار مستند با ارزش به مخاطبان این گونه آثار نماید.

جعفر صانعی مقدم که عضو شورای هنر و تجربه نیز هست ضمن ارائه گزارشی از استقبال آثار مستند در این گروه گفت: آثار مستندی که بتوانند با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کنند از سوی بسیاری از مخاطبین خاص سینما مورد استقبال نیز قرار می گیرند و عملکرد گروه هنر و تجربه در این زمینه نشان از همین موضوع دارد.

پیروز کلانتری یکی از اعضای بخش هیات داوران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مراسم معارفه هیات انتخاب گفت: در صورتی که این رویکرد در جشنواره فجر به سمت اثرگذاری و ارتباط بیشتر با مخاطب حرکت کند یکی از تفاوت های قابل قبول ارزشیابی و داوری آثار مستند در جشنواره های فجر و سینما حقیقت خواهد بود. خصوصا که زمان برگزاری این دو جشنواره به هم نزدیک است.

وی ادامه داد: با جود اینکه ۱۱ فیلم در بخش مستند انتخاب می شوند اما همچنان اکران این فیلم ها در سینما یکی از دغدغه های جشنواره فیلم فجر بوده است که امیدوارم این مشکل امسال برطرف شود.

همچنین در جلسه هیات انتخاب بخش مستند عزیزاله حاجی مشهدی، پیروز کلانتری، جعفر صانعی مقدم، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان حضور داشتند. بازبینی آثار ارائه شده توسط هیات انتخاب از روز شنبه، اول آذرماه آغاز شده است. در پایان جلسه اعضا در مورد برنامه ریزی برای بازبینی آثار به بحث و گفتگو پرداختند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>