سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آذر ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

افتخار سینما آزادی مردمی‌ بودن آن است/ به کاخ جشنواره بودن فکر نمی‌کنیم

saeedipoor-azadi

مدیر سینما آزادی تاکید کرد ترجیح می‌دهد ایام جشنواره فجر میزبان مردم دوستدار سینما باشد.

مدیر سینما آزادی تاکید کرد ترجیح می‌دهد ایام جشنواره فجر میزبان مردم دوستدار سینما باشد.

رضا سعیدی‌پور به سوره سینما گفت: امسال برخلاف آنچه فکر می‌کردیم، سینما تا امروز روزهای بدی را پشت سر نگذاشته است. اکران نوروزی برای سینما آزادی مثل هر سال عالی بود و تابستان هم با فیلم‌های «شهر موشها ۲» و «آتش بس ۲» سینماها رونق خوبی داشت. پاییز هم با وجود فیلمی مثل «شیار ۱۴۳» با رونق و موفقیت رو به پایان می‌رود. این فیلم در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم سینما آزادی است.

وی افزود: هفته آینده سرگروهی «آتش بس ۲» به سینمای دیگری واگذار می‌شود و ما به صورت تک سانس آن را نمایش می‌دهیم. به زودی فیلم «تراژدی» جایگزین آن می‌شود و من فروش خوبی را برای آن پیش بینی می‌کنم. این روزها استقبال مردم از «شیار ۱۴۳» واقعا بالاست و من به گیشه خوب آن تا پایان نوبت نمایش امیدوار هستم، البته ما در ماه صفر قرار داریم و زمان زیادی از اوج ایام عزاداری‌ نمی‌گذرد و این موضوع در رکود سینماها بی‌تأثیر نیست.

مدیر سینما آزادی همچنین درباره برخی اماکن جنبی مجموعه آزادی توضیح داد: پارکینگ سینما آزادی به بانک سپه واگذار شده اما همچنان مخاطبان سینما از این امکان برخوردار هستند که خودروی خود را آنجا پارک کنند. واحدهای تجاری اطراف نیز اماکنی است که متعلق به بانک مهر ایرانیان است و ارتباطی با ما پیدا نمی‌کند و صاحبان حقیقی و حقوقی آنها هستند که در مورد زمان بهره برداری از این واحدها تصمیم گیری می‌کنند.

رضا سعیدی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده که سینما آزادی جایگزین سالن برج میلاد در ایام برگزاری جشنواره فجر باشد، گفت: ابدا به این جا به جایی فکر نکرده ام و هرگز از چنین پیشنهادی استقبال نمی‌کنم. افتخار سینما آزادی این است که همیشه پذیرای عموم مردم جامعه بوده و در زمان برگزاری جشنواره نیز هر هفت سالنش را در اختیار مردم قرار می‌دهد. امسال تنها اقدامی که برای شروع جشنواره صورت می‌دهیم، انجام تعمیرات سبک در بعضی فضاها برای میزبانی بهتر از سینمادوستان است.