سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ آذر ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۳ ب.ظ چاپ مطلب

وداع سینماگران با عظیم جوانروح در پاییز بارانی تهران

javanrooh1

مراسم تشییع پیکر فیلمبردار مجموعه ماندگار «مختارنامه» امروز در خانه سینما برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر فیلمبردار مجموعه ماندگار «مختارنامه» امروز در خانه سینما برگزار شد.

سوره سینما- مهر نوشت: مراسم تشییع پیکر عظیم جوانروح فیلمبردار سینما و تلویزیون روز جمعه ۷ آذرماه در خانه سینما با حضور کارگردانان، فیلمبرداران و هنرمندان سینما برگزار شد. در این مراسم هنرمندانی چون حسن فتحی، داوود میرباقری، حسین جعفریان، حسن پورشیرازی، رضا توکلی، فرشته طائرپور، سید ضیاءالدین دری، حسام نواب صفوی و حسن بشکوفه حضور داشتند.

کیومرث پوراحمد کارگردانی که در سریال‌های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» با عظیم جوانروح همراه بوده، در این مراسم بیان کرد: عظیم جوانروح به سرعت به محور گروه تبدیل می‌شد و در هر جایی که بود تعادل ایجاد می‌کرد. او مانع هر گونه تنش در گروه می‌شد و همواره پر از انرژی بود.

وی با اشاره به سریال «سرنخ»، عنوان کرد: خاطرم است در این سریال ما گاهی مجبور می‌شدیم تا ۲ یا ۴ صبح کار کنیم و عظیم همچنان پر از انرژی و پر از نشاط بود، حتی من گاهی بعضی از صحنه‌های سریال‌ را به عظیم می‌دادم و او به خوبی کار را کارگردانی می‌کرد. عظیم و کار با او برای هر کارگردانی نعمت بود. حالا عظیم رس زندگی را کشید و پوزخندی به خاک زد و رفت.

javanrooh2

پوراحمد در سخنان خود تصریح کرد: اما از خاکستر او هم خلاقیت بلند می‌شود و مثل خاری در چشم‌های سیاست‌بازان می‌رود.

وی در پایان بیان کرد: عظیم رفت، همه می‌رویم اما خاری که از خاکستر او بلند می‌شود به چشم سیاست‌بازان فرهنگ ستیز می‌رود که نمی توانند فرهنگ و به خصوص سینما را ببینند.

در این مراسم فرخ مجیدی هم دانشکده‌ای عظیم جوانروح، حسن بشکوفه تهیه‌کننده، انوشیروان ارجمند بازیگر «مختارنامه» از دیگر کسانی بودند که از زنده‌یاد جوانروح صحبت کردند.

بعد از سخنرانی این افراد، پیکر عظیم جوانروح به سوی بهشت‌ زهرا (س) تشییع شد تا در قطعه هنرمندان آرام بگیرد. عظیم جوانروح فیلمبردار پیشکسوت سینما و تلویزیون بود که بر اثر بیماری سرطان درگذشت. وی در پروژه هایی از جمله «مصونیت از دست رفته» و «مختارنامه» فعالیت داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>