سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

۴ جایزه در ۲۴ ساعت/ «ملبورن» از ۲ جشنواره با دست پر برگشت

melborne

فیلم سینمایی «ملبورن» در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ جایزه معتبر از دو جشنواره فیلم گیخون و ماردل پلاتا دریافت کرد.

فیلم سینمایی «ملبورن» در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ جایزه معتبر از دو جشنواره فیلم گیخون و ماردل پلاتا دریافت کرد.

سوره سینما- پنجاه و دومین جشنواره فیلم گیخون که از ۳۰ آبان تا ۸ آذر ماه در کشور اسپانیا برگزار شد، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین فیلم هیات داوری جوانان را به فیلم «ملبورن» اعطا کرد. جایزه بهترین فیلم گیخون به فیلم هندی «تیتلی» دادخ شد.

بیست و نهمین جشنواره فیلم ماردل پلاتا نیز که از قدیمی‌ترین جشنواره های الف جهانی محسوب می شود، جایزه آستور نقره ای بهترین بازیگر زن را به نگار جواهریان در فیلم «ملبورن» اختصاص داد. این رویداد سینمایی که از ۱ تا ۹ آذر ماه در کشور آرژانتین برگزار شد جایزه آستور طلایی بهترین فیلم را به «به صدای من بیا» ساخته حسین کارابای از ترکیه، جایزه آستور نقره‌ای بهترین فیلمنامه به «اتاق آبی» ساخته متیو آماریچ و آستور نقره ای بهترین بازیگر مرد به پارک جون بوم برای فیلم کره ای «زنده» اعطا کرد.

فیلم «ملبورن» که توسط جواد نوروزبیگی و در موسسه فرهنگی هنری قاب آسمان و با مشارکت بانک پاسارگاد، تولید شده، در اولین حضور بین المللی خود به عنوان فیلم افتتاحیه بخش هفته منتقدین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و پس از حضور در جشنواره های معتبر زوریخ و توکیو، جایزه بهترین فیلمنامه و تقدیرنامه ویژه فیلمبرداری را از بیست و پنجمین جشنواره فیلم استکهلم و جایزه هرم طلایی بهترین فیلم را از سی و ششمین جشنواره فیلم قاهره دریافت داشت.

«ملبورن» ساخته نیما جاویدی است و پیمان معادی و نگار جواهریان در آن بازی می‌کنند. عرضه و پخش بین المللی فیلم سینمای «ملبورن» به عهده محمد اطبایی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>