سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۱ در ۳:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب
ده نمکی در نشست خبری:

جوری فیلم می‌سازم که مردم بفهمند

Rosvaei_016

کارگردان فیلم سینمایی «رسوایی» تاکید کرد طوری فیلم می سازد که برای همه اقشار جامعه قابل درک باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «رسوایی» تاکید کرد طوری فیلم می سازد که برای همه اقشار جامعه قابل درک باشد.

سوره سینما- نشست خبری فیلم «رسوایی » به کارگردانی مسعود ده نمکی امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور کارگردان، کامران تفتی و محمدرضا شریفی‌نیا بازیگران فیلم و دو تن از عوامل فیلم در سالن سعدی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. در ابتدای نشست محمدرضا شهیدی فر مجری جلسه از ده‌نمکی خواست تا درباره فیلمش چند دقیقه‌ای توضیح دهد اما ده نمکی‌گفت که ترجیح می‌دهد پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران باشد.

ده‌نمکی درباره شکل گیری‌ ایده اولیه «رسوایی» گفت: فیلمنامه «رسوایی» را قبل از اخراجی‌ها نوشته بودم،ولی شرایطی که برای سه گانه اخراجی‌ها به وجود امد باعث شد که تولید فیلم حدود پنج سال عقب بیافتد و در فاصله زمانی بین اخراجی‌های سه تا زمان فیلمبرداری،دیالوگ نویسی فیلم را شروع کردم و پارسال‌هم فیلمنامه تمام شد،امسال وارد پروسه تولید «رسوایی» شدیم،فیلمبرداری فیلم حدود یک ماه طول کشید و کار خیلی سختی هم بود.چون در کوچه و بازار فیلمبرداری می‌کردیم و با پیشینه‌ ذهنی که مخاطبان فیلم داشتند سر صحنه فیلمبرداری چند صد نفر تا هزار نفر جمع می‌شدند و ای کار فیلمبرداری را سخت می‌کرد.با این حال فیلمبرداری کمتر از یک ماه به اتمام رسید.همکاری گروه جمع و جور تولیدمان بود که توانست با یک پیش تولید طولانی و تولید کوتاه تجربه جدیدی را در سینما رقم بزنند.

وی در مورد مستقیم گویی‌های فیلمش گفت:بالاخره سلیقه است و هرکس سلیقه‌ای دارد،چون مخاطب فیلمم توده های مردم هستند من سعی کردم جوری حرف بزنم که همه اقشار بتوانند این فیلم را درک ‌کنند،من قصد پیچیده گویی ندارم و سعی‌ام بر این است که مفاهیم پیچیده را به زبان ساده بگویم.به نظرم هم هنر این است.اگر بتوانیم حرف‌های عمیق و پیچیده را به زبان ساده بگوییم که همه بفهمنند این خودش سخت و هنرمندانه است.

ده نمکی در مورد روحانی فیلمش اضافه کرد: کسی که «رسوایی» را می‌سازد باید کمی هم شبیه حرف‌های فیلمش باشد،اگر قبلا بود می‌توانستم به سوالات در مورد روحانی فیلمم جواب‌های با مزه‌ای بدهم.،اما الان باید خیلی متین تر صحبت کنم.من فکر می‌کنم اولیای خدا دور و بر ما هستند.ما اگر دور بر خودمان را نگاه کنیم امسال آقای ابوترابی را می‌بینیم که هم نماینده مجلس هستند و هم در بین مردم زندگی ‌می‌کنند و قدرت و مسئولیت آن ها را از مردم جدا نمی‌کند،ما روحانی ایده‌آلی را در فیلممان تصویر کرده‌ایم.شنیده‌ام که می‌گویند شما توقع مردم را از روحانیت بالا می‌برید،اما همین سلوک رفتاری امیر‌المومنین هم بوده و خیلی از افراد هم اینگونه زندگی کردند.نبیاد روحانیت ما با مسئولیت‌هیای که بر عهده قرار می‌گیرند از بدنه اجتماع جدا شوند.

سپس شریفی‌نیا در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی همکاریش با ده نمکی و ویژگی‌های نقشش گفت: من از دورانی  که در مورد اخراجی‌‌ها با آقای ده‌نمکی همکاری می‌کردم در جریان «رسوایی» هم قرار داشتم. از همان زمان قرار بود که رسوایی کار شود. ابتدا قرار بود که من نقش آقا یوسف را بازی کنم، خیلی هم علاقه داشتم که این اتفاق بیافتد،اما چون باید وزن کم می‌کردم و در آن زمان در حال ضبط کلاه پهلوی بودم با صحبتی که با آقای ده‌نمکی داشتیم ‌نمی‌خواستم آقا شریف را بازی کنم، چون نقش‌های اینگونه‌ای با تمام ویژگی‌های متفاوتشان بازی کردم. ولی به هر حال قرعه به نام آقای عبدی افتاد و من نقش آقا شریف را بازی کردم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>