سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب

استقبال از «ملکه» در آلمان/ پایان نمایش فیلم‌های ایرانی در کلن

khane-cinema-koln

نمایش فیلم‌های منتخب جشن خانه سینما در کلن با فیلم «ملکه» و استقبال تماشاگران از این فیلم به پایان رسید.

نمایش فیلم‌های منتخب جشن خانه سینما در کلن با فیلم «ملکه» و استقبال تماشاگران از این فیلم به پایان رسید.

سوره سینما- «ملکه» آخرین فیلم نمایش درآمده در این برنامه سه روزه بود که توسط خانه سینما و با همکاری فستیوال فیلم های ایرانی در آلمان برگزار شد. در پایان نمایش این فیلم که جمعی از آلمانی ها نیز حضور داشتند محمد علی باشه آهنگر کارگردان فیلم ضمن پاسخگویی به سوالات حاضران از اینکه فیلمی جنگی با پیام صلح در خارج از کشور به نمایش درآمد اظهار رضایت کرد.

نسخه فیلم «ملکه» به دلیل اشتباه در کد دی سی پی که از سوی فارابی اعلام شده بود موفق به نمایش نشد و در نهایت باشه آهنگر نسخه دی وی دی فیلم را در اختیار برگزارکنندگان گذاشت. مهران موحد فر رایزن فرهنگی سفارت ایران در آلمان که در این برنامه حاضر بود حضور پررنگ تماشاگران آلمانی و آشنایی آنها با سینمای ایران را از ویژگی های آن برشمرد و بر تداوم آن تاکید کرد.

تماشاگران ایرانی و آلمانی طی سه روز نمایش آثار منتخب جشن سینمای ایران بلیت فیلم ها را به قیمت ۶.۵ یورو تهیه کردند و به تماشای آثار نشستند. از ویژگی های این برنامه محل سالن نمایش آثار بود که در مرکز اصلی شهر کلن و در کنار ایستگاه مرکزی قطار و کلیسای معروف دام به عنوان سومین کلیسای بلند جهان واقع شده بود و دسترسی علاقمندان سینمای ایران را راحت کرده بود.

بیژن دهکلانی از فیلمسازان با سابقه ایران که در آلمان اقامت دارد در طول روزهای برپایی این جشنواره مشغول تهیه فیلمی درباره نمایش آثار ایرانی و حضور تماشاگران آلمانی بود. فرهاد توحیدی، غلامرضا موسوی، محمد مهددی عسگرپور، بهرام عظیم‌پور، سید محسن هاشمی، محمد علی باشه آهنگر و سیامک پورشریف از جمله حاضران در کلن بودند که افسانه افشار معاون مدیرعامل صندق اعتباری هنر آنها را همراهی  می کرد.

جمعی از این سینماگران امروز دوشنبه کلن را به مقصد برلین ترک کردند تا در آنجا ضمن دیدار از شهرک سینمایی و آکادمی فیلم آلمان، تفاهم نامه هایی را نیز منعقد کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>