سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب

فروپاشی حکومت اسپانسرآوران تلویزیون نزدیک است/ «زی زی» فیلم تازه صباغ‌زاده

arash-ghaderi

نویسنده مجموعه‌های تلویزیونی از حضور مجدد اصغر پورمحمدی در تلویزیون به عنوان یک اقدام هوشمندانه یاد کرد.

نویسنده مجموعه‌های تلویزیونی از حضور مجدد اصغر پورمحمدی در تلویزیون به عنوان یک اقدام هوشمندانه یاد کرد.

آرش قادری در این باره به سوره سینما گفت: پورمحمدی مدیری مدبر و بسیار توانمند است و قطعا افرادی که بعد از این در سازمان حضور پیدا خواهند کرد مدیرانی هستند که توانمندی‌شان پیش از این اثبات شده است. در این مدت، به خاطر مسایلی که وجود داشت ترجیح دادم کمتر از گذشته برای تلویزیون بنویسم. این رسانه به خاطر اوضاع نابسامان اقتصادی که دارد شرایط عجیب و غریبی را پیش روی ما می‌گذاشت. مدیران با اینکه می‌دانستند هزینه ساخت و تولید هیچ پروژه ای را ندارند، اما برای اینکه خشاب خالی نباشد به نویسنده سفارش می‌دادند و قرارداد می‌بستند.

وی افزود: به دلیل مشکل مالی از فیلمنامه‌ها ایرادهای مکرر می‌گرفتند تا کار به بازنویسی پی در پی بیفتد و زمان بی‌نتیجه پیش برود. این وقت کشی آنقدر ادامه داشت تا بودجه کار فراهم شود و تولید را آغاز کنند. به همین خاطر فعالیت در تلویزیون مثل راه رفتن روی قیر داغ است. وقتی پایت را گذاشتی می‌چسبی و راه برگشت هم نداری. ولی تجربه چند سال اخیر باعث شد کمتر دچار این اشتباه شوم و از تلویزیون فاصله بگیرم. در این رابطه مدتی پیش نامه سرگشاده ای هم در رسانه ها خطاب به آقای محمد سرافراز رییس تازه سازمان منتشر کردم و شرایط را به طور کامل برایشان توضیح دادم.

قادری گفت: در نامه هم با جزئیات هر چه بیشتر اشاره کردم که ما حالمان خوب نیست و هر چقدر هم که شبکه افتتاح شود و کارمند استخدام شود و آمار و ارقام محبوبیت رسانه ملی افزایش یابد همه می دانیم که اوضاع خوب نیست. ولی الان با انتخاب اصغر پورمحمدی قطعا شرایط متفاوت می‌شود. من با توجه به سابقه ای حضورم در تلویزیون از دهه شصت و زمان مدیریت محمد هاشمی تا امروز دارم می دانم که اوضاع از آنچه بود بدتر نخواهد شد و حکومت اسپانسرآوران به زودی از هم خواهد پاشید. به همین خاطر این روزها افراد زیادی نگران موقعیت خود هستند.

وی در رابطه با فعالیت‌های خود گفت: سینما هم وضع بهتری از تلویزیون ندارد و تا شرایط ثابت نشود هیچ کاری انجام نمی‌دهم. کارهایی نوشته‌ام که با بهتر شدن اوضاع قطعا پیگیرشان خواهم بود. ضمن اینکه فیلمنامه ای به نام «زی زی» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده نوشتم و یک فیلمنامه هم برای شبکه نمایش خانگی دارم اما تا زمان قطعی شدنش باید منتظر بمانم. علاوه بر این فیلمنامه دیگری دارم که منتظرم با بهبود اوضاع اولین تجربه بلند سینمایی ام را به عنوان کارگردان آغاز کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>