سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب

قصه «شکاف» شبیه ماجرای «ملبورن» نیست/ احتمال حضور در جشنواره فجر

shekaf

کیارش اسدی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «شکاف» تاکید کرد قصه فیلمش شبیه «ملبورن» نیست.

کیارش اسدی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «شکاف» تاکید کرد قصه فیلمش شبیه «ملبورن» نیست.

اسدی‌زاده به سوره سینما گفت: فیلم ما، «شکاف» داستانی دارد که شباهتی به فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی ندارد. متأسفانه سازمان سینمایی خلاصه داستانی را در خبرها منتشر کرده که مخاطب جشنواره ای را به این اشتباه می اندازد، اما حقیقت این است که فیلمنامه ما درباره زن و مرد جوانی است که بچه دار نمی شوند و در این اندیشه هستند که برای رفع این مشکل اقداماتی را انجام بدهند. در این میان یک زوج جوان دیگر که فرزند دارند و دوست خانوادگی آنان به حساب می‌آید با مشکلی روبرو می‌شوند و این اتفاق، زوج نازا را در تصمیم‌گیری مردد می‌کند.

وی درباره انتخاب بازیگران خود که همگی چهره های شاخص سینمایی هستند، اضافه کرد: هنگام انتخاب بازیگر، چهره بودن یا نبودن افراد برای من مهم نبود. آنچه اهمیت داشت قرار گرفتن هر کس در قالب مورد نیاز برای قصه بود. موقع نوشتن فیلمنامه نیز بر اساس شخصیت پردازی ها به این افراد فکر می کردم و خدا را شکر همه کسانی که به آنان پیشنهاد دادم، این همکاری را پذیرفتند. گذشته از این، یک فیلم باید با توده مردم ارتباط برقرار کند و من برای رسیدن به این هدف ناگزیر به استفاده از چهره هایی هستم که برای آنها مقبول و شناخته شده باشد.

این کارگردان گفت: ایده اولیه و طرح فیلم «شکاف» از خودم بود. آن را با شاهرخ کافی در میان گذاشتم و شروع به نوشتن کردیم. حالا که فیلم تمام شده و تقریبا تا یک هفته دیگر صداگذاری آن به پایان می رسد، نسبت به حضور جشنواره ای‌مان ناامید نیستم. به هر حال فیلم من مال من است و نمی توانم بگویم ترش مزه شده! با یک نگاه منصفانه، یک مخاطب نرمال را برای استقبال از این اثر پیش بینی می کنم و در مورد اتفاقات احتمالی دیگر که می تواند خوشحال کننده یا هیجان انگیز باشد، فعلا نظری ندارم.

اسدی‌زاده درباره فیلم قبلی خود توضیح داد: «گس» همچنان با ماجراهایی که برای اکران عمومی سر راهش قرار گرفت، مواجه است، اما الان نسبت به سال گذشته امیدوار تر هستم، چون با گروه اکران «هنر و تجربه» و آقای علم‌الهدی صحبت هایی داشته‌ایم و فکر می کنم به زودی فیلم را به نمایش در بیاوریم. روی هم رفته منتظر گذشت زمان و رخ دادن اتفاقات جدید هستم تا بتوانم حاصل زحماتم را در میان مردم جامعه که مخاطب اصلی من هستند، مشاهده کنم.

فیلم سینمایی «شکاف» ساخته کیارش اسدی‌زاده با بازی هانیه توسلی، بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی و … داستان دو زوج جوان را روایت می‌کنند که با هم ارتباط خانوادگی دارند. این اثر سینمایی به شرط پذیرش در جشنواره سی و سوم فجر، حاضر خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>