سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۳۹۳ در ۱:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب

ایده فرمان‌آرا آنقدر سخت بود که می‌خواستم «دلم می‌خواد» را رد کنم

omid-sohrabi

نویسنده فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» پرداختن به ایده اولیه این فیلمنامه را کاری سخت و دشوار توصیف کرد.

نویسنده فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» پرداختن به ایده اولیه این فیلمنامه را کاری سخت و دشوار توصیف کرد.

امید سهرابی به سوره سینما گفت: فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا و نوشته شده توسط من، آماده ارائه به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر است و احتمالا در دوره جدید این رویداد حضور خواهد داشت، اما من هنوز آن را تماشا نکرده ام، با اینکه تدوین آن به دست آقای گنجوی انجام می شد که محل کارش همسایه با اتاق کار من است! معمولا وقتی آخرین کلمه را روی کاغذ می‌نویسم، فیلمنامه برایم تمام می‌شود و تا زمان اکران دیگر به آن فکر نمی کنم. این فیلمنامه کمی فرق داشت، چون کارگردان شاخص و بنامی آن را می‌ساخت، کسی که می دانستم از قصه محافظت خواهد کرد.

وی درباره چگونگی همکاری خود با فرمان آرا توضیح داد: ایده اولیه این فیلم از جانب خود آقای فرمان آرا مطرح شد و از من خواست آن را بنویسم. ابتدا به قدری برایم سخت بود که داشتم پشیمان می شدم و می خواستم از ادامه کار انصراف بدهم، اما کم کم موفق شدم قصه را بپرورانم و خدا را شکر کارگردان هم آن را پسندید. از نگاه خودم «دلم می‌خواد» یک فیلم سوررئال نیست. دسته بندی آن به زاویه نگاه ما بستگی دارد. در حقیقت این اثر سینمایی، یک فیلم کمدی- رئال است که داستان آن با زبان خاص فرمان آرا روایت می‌شود.

این فیلمنامه‌نویس همچنین درباره ساخت اولین فیلم خود اضافه کرد: فیلمنامه «لاتاری» مدت هاست که آماده شده و قرار بود تابستان گذشته کلید بخورد، اما از آنجا که نوشتن سریال آقای بهرامیان طول کشید، ساخت آن را در بهار ۹۴ شروع می کنیم. این فیلم پیش تولیدی طولانی دارد و از اسفند امسال وارد این مرحله از ساخت خواهیم شد. درست است که قرار است یک فیلم ساده و متعلق به سینمای مستقل بسازیم، اما انتخاب بازیگر آن پروسه‌ای پر زحمت است. قصه این فیلم درباره یک جوان ۱۸ ساله است که در لاتاری برنده می‌شود و بعد مشکلاتی در خانه برای او پیش می آید.

امید سهرابی در پایان گفت: تنظیم و اجرای «مردی برای تمام فصول» مرا با تئاتر آشتی داد و به قولی تحریک شدم دوباره به این فضا قدم بگذارم. قرار است نوشتن یکی دو نمایشنامه نیمه تمام را دوباره شروع کنم. نمی‌دانم تا کی در این فضا باقی می‌مانم و همه چیز بستگی به شرایط دارد، اما یک انرژی تازه در من زنده شده است.

فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» نوشته امید سهرابی و کارگردانی شده توسط بهمن فرمان‌آرا داستان مردی را روایت می کند که در شهری با مردمی بسیار افسرده زندگی می کند. این مرد دچار نوعی اختلال رفتاری می شود، به این معنی که با متبادر شدن یک نوع موسیقی در ذهن او ناخودآگاه به انجام حرکات موزون روی می آورد.

رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، صابر ابر، رویا نونهالی، پیام دهکردی، بهناز جعفری، سحر دولتشاهی، علی سرابی و … در این اثر سینمایی بازی دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>