سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب

آدمِ هر سال فیلم ساختن نیستم/ «چند متر مکعب عشق» در اکران موفق می‌شود

jamshid-mahmoodi1

جمشید محمودی نسبت به موفقیت «چند متر مکعب عشق» در اکران عمومی ابراز امیدواری کرد.

جمشید محمودی نسبت به موفقیت «چند متر مکعب عشق» در اکران عمومی ابراز امیدواری کرد.

محمودی به سوره سینما گفت: اولین فیلمم از ۲۶ آذرماه اکران عمومی می‌شود و با توجه به اینکه چیز زیادی تا شروع جشنواره فجر باقی نمانده، این نوبت اکران می‌تواند کمی خطرناک باشد، اما به هر حال قسمت این بود و ما هم ناراضی نیستیم. نسبت به استقبال مردم خیلی امیدوار هستم و منتظرم عامه جامعه به تماشای کارم بنشینند و رضایتشان هم جلب شود. این جمله را با قاطعیت عنوان می‌کنم. علاوه بر اینکه در این چند وقت نام فیلم بر سر زبان افتاده، ما همه مولفه های جذب مخاطب را در هنگام تولید رعایت کردیم. بازیگرانمان سوپراستار نیستند اما بازی‌های درخشانی از خود به نمایش گذاشتند. اساسا قصه ما به گونه ای بود که می طلبید از همین بازیگران استفاده کنیم و حالا هم از این انتخاب‌ها راضی هستیم.

این کارگردان درباره بازیگر نقش اول فیلم خود توضیح داد: حسبیا ابراهیمی این روزها در ایران نیست و با خانواده اش به افغانستان برگشته است. اقامت او در ایران مشکل پیدا کرد و مجبور شد برگردد. با او در ارتباط هستیم و از حالش خبر داریم، اما از اینکه در روزهای اکران فیلم در ایران حضور ندارد، متأسفیم. همراهی او با ما در اکران های خصوصی و مردمی می‌توانست خیلی جذاب باشد که حالا امکان این اتفاق مقدور نیست. به هر حال این بازیگر به جامعه بازیگری معرفی شده و در آینده می تواند باز هم در سینمای ایران یا کشور افغانستان فعالیت داشته باشد. اگر کارگردان ایرانی دیگری برای بازی گرفتن از او مشتاق باشد، می‌تواند با ویزای موقت به ایران بیاید.

jamshid-mahmoodi2

محمودی همچنین گفت: مدتی پیش «چند متر مکعب عشق» در شهرهای کابل، هرات، مزار شریف و برخی مکان های خاص مثل دانشگاه ها و … به نمایش در آمد. سینمای افغانستان در سطح بالایی کار نمی‌کند و عجیب نیست اگر مردم هم با این هنر بیگانه باشند، اما در آن بیست روزی که در این کشور اکران داشتیم، فیلم با استقبال خوبی مواجه شد. یک هفته بعد از آغاز اکران، این فیلم را به اسکار فرستادیم و پخش شدن همین خبر باعث شد مخاطبان بیشتری به سینما بیایند. طبیعی است که افغان‌ها با فیلمی درباره روزگار خودشان ارتباط خوبی برقرار کردند و من به این همذات پنداری حتی در مخاطب ایرانی هم امیدوار هستم. در مورد اسکاری شدن فیلم باید بگویم رقابت خیلی سختی در پیش است، اما از این نظر که مراسم اسکار جایزه اش را بدون توجه به هر اتفاق دیگری در مورد فیلم و اینکه قبلا کجا شرکت داشته و کجا شرکت نداشته،  اهدا می‌کند، نسبت به درست دیده شدن فیلم آرامش خاطر دارم.

جمشید محمودی در پاسخ به این سوال که چرا از سال گذشته تا کنون ساخت فیلم جدیدی را شروع نکرده، گفت: من آدم هر سال فیلم ساختن نیستم. در این یک سال درگیر مسائل مربوط به فیلم اولم بودیم و فرصت نشد برای شروع پروژه تازه آستین بالا بزنیم، البته فیلمنامه مشترک من و برادرم نوید در حال بازنویسی است. فضای این فیلمنامه ربطی به فیلم قبلی ندارد، اما باز هم قصه یک عشق را روایت می‌کند، با این پیش فرض که احساس عاشقانه لزوما بین یک مرد و زن شکل نمی‌گیرد و اعضای یک خانواده نیز می‌توانند با عمیق‌ترین احساسات قلبی نسبت به هم مهر بورزند.

فیلم «چند متر مکعب عشق» به تهیه کنندگی نوید محمودی و کارگردانی جمشید محمودی قصه یک عشق را بین یک دختر افغان و پسری ایرانی روایت می‌کند. ساعد سهیلی و حسیبا ابراهیمی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند که اکران آن از اواخر پاییز آغاز می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>