سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب

دیگر هیچ جشنواره ایرانی برایم اهمیت ندارد/ جایزه‌ها سهم افرادی خاص است

ana-nemati

آنا نعمتی با اشاره به اینکه در هیچ دوره‌ای از جشنواره فیلم فجر آنطور که باید دیده نشده، نسبت حضور در این رویداد اعلام بی‌رغبتی کرد.

آنا نعمتی با اشاره به اینکه در هیچ دوره‌ای از جشنواره فیلم فجر آنطور که باید دیده نشده، نسبت حضور در این رویداد اعلام بی‌رغبتی کرد.

نعمتی به سوره سینما گفت: از نگاه من جشنواره سال گذشته هیچ تفاوتی با جشنواره سال‌های قبل نداشت و به همین ترتیب در مورد جشنواره امسال هم نظر خاصی ندارم. امسال «عصر یخبندان» با بازی من احتمالا در این دوره از جشنواره شرکت خواهد داشت، اما واقعا دیگر به دیده شدن یا دیده نشدن در آن فکر نمی‌کنم. سال گذشته برای «انارهای نارس» بسیار شوق و ذوق داشتم اما از برخورد دوستان، جا خوردم. راستش را بخواهید دیگر حضور در هیچ جشنواره داخلی برایم اهمیتی ندارد. سال گذشته به احترام کارگردانی که فیلم اولش را می‌ساخت در جشنواره حضور پیدا کردم و امسال هم شاید در هنگام اکران جشنواره‌ای ، دوستانم را در گروه «عصر یخبندان» همراهی کنم، اما واقعا میل و اشتیاقی نسبت به خود جشنواره ندارم.

وی افزود: زمانی بود که دست هایی از پشت پرده کمک می‌کرد تا کسانی جایزه بگیرند، اما به نظر من امروز دیگر قبح اتفاق هم ریخته شده و علنا کسانی را تشویق می‌کنند که خودشان می‌خواهند. همیشه افراد خاصی وابسته به طیفی خاص، در کانون توجه قرار می گیرند و حتی فرقی نمی کند رویداد فرهنگی از جانب چه نهادی برگزار می‌شود. دیگر فرقی میان رویکرد رفتاری جشنواره به عنوان یک اتفاق دولتی با خانه سینما به عنوان یک مرکز صنفی و جشن منتقدان به عنوان یک همایش خصوصی وجود ندارد. من از این بابت متأسفم. اینکه لابی گری‌ها و هر اتفاق حاشیه‌ای دیگر جای شایسته‌سالاری و حرفه‌ای‌گری را بگیرد، چیزی نیست که در شأن سینمای ما باشد.

ana-nemati2

نعمتی همچنین گفت: مدتی است تنها به ذات هنر سینما فکر می‌کنم و تلاش دارم خودم را عادت بدهم به اینکه در انتظار تشویق نباشم. امسال فیلمنامه بسیار خوب مصطفی کیایی به دستم رسید و از اینکه با یک جوان کاربلد همکاری کردم، بسیار خوشحالم. او کارگردانی مسلط و باهوش است و می‌داند چطور باید بازیگر را هدایت کند. نام شخصیت من در این فیلم مهتاب است و در کنار فرهاد اصلانی، بهرام رادان، سحردولتشاهی و مینا ساداتی، قصه ای را رقم می‌زنیم که به گمانم برای مخاطب بسیار تأثیربرانگیز خواهد شد.

این بازیگر سینما درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: یکی دو پیشنهاد بازی در تئاتر دارم، اما هنوز در مورد پذیرفتن آنها تصمیمی نگرفته‌ام. یکی از آنها قرار است برای جشنواره تئاتر فجر آماده شود. ما دو سال قبل هم نمایشی با عنوان «سیزده» در جشنواره داشتیم که احتمال روی صحنه رفتن آن تا پایان سال خیلی بالاست. در حال حاضر همچنان مشغول فیلمبرداری سکانس‌های «عصر یخبندان» هستیم و فکر می کنم تا پایان آذرماه در همین پروژه مشغول باشم.

آنا نعمتی در فیلم‌های سینمایی «پارک وی»، «زن دوم»، «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>