سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۳ در ۳:۰۲ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز اکران «آفتاب، مهتاب، زمین» در گروه سینمایی «هنر و تجربه»

aftab-mahtab-zamin

اکران فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین» به کارگردانی علی قوی‌تن از امروز در گروه سینمایی «هنر و تجربه» آغاز می‌شود.

اکران فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین» به کارگردانی علی قوی‌تن از امروز در گروه سینمایی «هنر و تجربه» آغاز می‌شود.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی گروه «هنر و تجربه» این فیلم روایتگر رابطه یک کودک و روحانی در روستایی است .علی قوی تن،کارگردان،نویسنده و تهیه کننده فیلم «آفتاب، مهتاب،زمین» درباره ایده ساخت این فیلم می گوید: روزی پدرم داستان مردی را برایم تعریف کرد که زمین های زیادی به او ارث می رسد  و وقتی برای گرفتن و دیدن زمین‌ها می‌رود کاوش درونی برای او اتفاق می افتد که نمی تواند ساده از این موضوع بگذرد و فکر می کند که این اتفاق معمولی در زندگی او نیست و اتفاقی الهی است.

او ادامه داد: ایده ساخت این فیلم از این داستان  آغاز شد و من برای پیدا کردن لوکیشن راهی روستاهای اطراف خراسان رضوی شدم تا منطقه مورد نظر را پیدا کردم.میل شدیدی برای به تصویر کشیدن این داستان داشتم و خوشحالم که در نهایت اتفاق افتاد.

قوی تن درباره زمانی که صرف ساخت این فیلم شده است،گفت: داستان به گونه ای بود که باید فصل تابستان و بهار را در فیلم می دیدم بنابراین از اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور مشغول فیلمبرداری بودیم.

کارگردان فیلم«آفتاب،مهتاب،زمین»معتقد است که دیدن این فیلم می تواند برای همه اقشار مناسب باشد و می گوید: فکر می کنم کسی که به دنبال این است که مدتی از آشفته بازار اطرافش و دنیای پر هیاهویی که هر روز اطرافمان را گرفته است رها شود دیدن این فیلم می تواند بسیار مناسب باشد.

قوی تن درباره حضور فیلمش در گروه سینمایی هنر و تجربه نیز می گوید:در زمانه ای که فیلم های فرهنگی بدون پشتوانه ای جدی از سمت دولت ساخته می شود، عملکرد وزارت ارشاد برای تشکیل گروهی به چنین فیلم های بپردازد قابل تحسین است. شروع این حرکت بسیار امیدبخش است.

سیمرغ بلورین فیلمنامه از بخش بین المللی سی ویکمین جشنواره فیلم فجر و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از بخش استانی جشنواره فیلم فجر و تقدیر در فستیوال بمبئی از جوایز این فیلم است. اکران «آفتاب، مهتاب، زمین » ساعت ۱۹ امروز در موزه سینما و پردیس سینمای آزادی ساعت ۱۹ آغاز می شود . این فیلم  سه‌شنبه ساعت ۱۷ در سینما هویزه مشهد  برای اولین بار اکران می‌شود. این فیلم در دیگر سالن‌های گروه «هنر و تجربه» نیز نمایش داده می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>