سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

«زیباتر از زندگی» ادای دین به شهدای هویزه/ فیلم از این هفته اکران می‌شود

zibatar-az-zendegi1

سید سعید سیدزاده درباره انگیزه های شخصی ساخت فیلم دفاع مقدسی «زیباتر از زندگی» صحبت کرد.

سید سعید سیدزاده درباره انگیزه های شخصی ساخت فیلم دفاع مقدسی «زیباتر از زندگی» صحبت کرد.

سید سعید سیدزاده تهیه کننده  فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» به سوره سینما گفت: طبق قرار قبلی فیلم «زیباتر از زندگی» باید از ۲۶ آذر در تهران و شهرستان هایی که نام آنها را هنوز به طور دقیق نمی دانم، اکران شود، اما همه چیز به مهیا بودن شرایط بستگی دارد. پخش این فیلم بر عهده دفتر جبرائیل فیلم است و چند و چون این نمایش عمومی را باید از آن پرسید، اما من فکر می کنم در صورت وجود تبلیغات مناسب، «زیباتر از زندگی» حتما با استقبال مواجه می شود و حتی ممکن است هر تماشاگر با تبلیغات شخصی خود چندین تماشاگر دیگر را هم به سمت سالن های نمایش دهنده بفرستد، چون این اثر بر مبنای واقعیت ها ساخته شده و وقتی فیلمی مبنایی حقیقی و ارزشمند داشته باشد، حتما این اهمیت را به مخاطب هم القا می کند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام ویژگی فیلمنامه «زیباتر از زندگی» او را ترغیب به تهیه این فیلم کرد، اضافه کرد: زمانی که داشتیم فیلم «شب به خیر فرمانده» را کار می کردیم لوکیشن ما منطقه ای در هویزه بود. خانم شاه حسینی بر سر مزار شهیدان این خطه حاضر می شد و در واقع در سایه درختان این بهشت زهرا استراحت می کرد و خستگی را از تن به در می برد. همان جا بود که عهدی با این رزمندگان سال های جنگ بست و به آنان قول داد روزی فیلمی درباره آنان بسازد. در واقع «زیباتر از زندگی» یک ادای دین به شهدای هویزه است.

سیدزاده همچنین درباره دشواری های تولید این اثر سینمایی توضیح داد: این فیلم یک پروداکشن سنگین داشت و واقعا به لحاظ تولیدی روزهای دشواری را پشت سر گذاشتیم، اما هر کار پر مشقتی وقتی هدف روشنی داشته باشد آسان می شود. ما می دانستیم برای چه کسانی داریم کار می کنیم و همین معرفت، ادامه مسیر را برایمان ساده می کرد. احساس من این است که این فیلم با همیاری خود این شهیدان ساخته شد. ما سختی ها را تحمل می کردیم چون می دانستیم خداوند از این کار رضایت دارد و ان شا الله حاصل زحمات مات ما این شهدا را هم از ما خشنود کرده باشد.

zibatar-az-zendegi2

این تهیه کننده درباره تأخیری که در اکران این فیلم سینمایی به نسبت زمان ساختش صورت گرفته گفت: در سینمای ما متأسفانه درست در بزنگاه های تعیین کننده و سرنوشت ساز، چترهای حمایتی بسته می شود. فیلم ما هم دچار به چنین مشکلی بود و همین موضوع باعث شد نمایش عمومی آن تقریبا با تأخیر زیادی انجام شود. به هر حال حالا که فیلم روی پرده آمده، نسبت به موفقیت کار امیدوارم هستیم، علی رغم نگاه ناسالمی که نسبت به آثار دفاع مقدس در این سینما وجود دارد.

سعید سیدزاده درباره همکاری های مداوم با انسیه شاه حسینی نیز بیان کرد: منش و نگاهی که این کارگردان نسبت به جهان و سینما دارد باعث شده من با ایشان همکاری داشته باشم و در واقع در خدمت او باشم برای القای هر چه بهتر حرف هایی که در ذهن دارد. ما خدا را شکر در مسیری قرار گرفته ایم که مبین ارزش های انقلاب و دفاع مقدس است و همین ویژگی، انگیزه و اشتیاق مرا برای کار کردن، بیشتر می کند. این روزها منتظریم نگارش فیلمنامه «به کودکان شلیک نکنید» به پایان برسد تا هر چه زودتر تولید آن را شروع کنیم.

فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» به کارگردانی انسیه شاه حسینی و با بازی حامد کمیلی ، محمود پاک نیت، مهوش صبر کن و … درباره حسین علم الهدی فرمانده سپاه هویزه است. این اثر سینمایی از ۲۶ آذر اکران خود را آغاز خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>