سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

قصه امام موسی کاظم (ع) فیلم بعدی نرگس آبیار/ «لیخون» سال آینده کلید می‌خورد

mohamad-hosein-ghasemi

تهیه کننده فیلم «شیار۱۴۳» گفت: خوشبختانه مردم از فیلم استقبال کرده اند و اگر به همین منوال پیش برویم تا شب عید هم کف فروش را حفظ می‌کنیم.

تهیه کننده فیلم «شیار۱۴۳» گفت: خوشبختانه مردم از فیلم استقبال کرده اند و اگر به همین منوال پیش برویم تا شب عید هم کف فروش را حفظ می‌کنیم.

محمدحسین قاسمی به سوره سینما گفت: همانطورکه پیش از این هم مطرح شد بنا داریم فیلم های بعدی را هم همچون گذشته با هزینه بخش خصوصی بسازیم و بازگشت سرمایه می تواند هزینه های فیلم را تاحدی تامین کند. فیلم سینمایی «لیخون» به کارگردانی مهدی نادری قرار است سال آینده جلوی دوربین برود این فیلم در ژانر دفاع مقدس ساخته می شود اما هزینه های عجیب و غریب فیلم های ارزشی را ندارد ولی بازسازی بخش های مربوط به روزهای آغازین جنگ هزینه هایی دارد که برای بخش خصوصی قابل ملاحظه است. به همین خاطر اگر شورای صنفی نمایش قبول کند «شیار۱۴۳» این قابلیت را دارد که تا عید روی پرده بماند و مخاطب را به سینما دعوت کند.

وی افزود: علاوه بر این فیلمنامه دیگری هم توسط نرگس آبیار در حال نگارش است که امیدواریم بتوانیم سال آینده هردو را باهم آغاز کنیم. البته آغازکردن هردو فیلم منوط به تامین سرمایه است که امیدواریم بخشی از آن را بتوانیم با فروش فیلم «شیار۱۴۳» بدست آوریم. فیلمنامه تازه ای هم که در مرحله نگارش قرار دارد برگرفته از رمان خانم آبیار است که تا آخر امسال منتشر می شود. این فیلمنامه زندگی حضرت موسی کاظم (ع) را روایت می کند و برگردان از کتاب به فیلمنامه تقریبا از یکسال پیش آغاز شد.این پروژه اقتباسی که هنوز نامی برایش در نظر گرفته نشده است مراحل تحقیقات را دوباره و با جزئیات سپری می کند تا سال آینده برای دریافت مجوز آماده ارائه شود.

قاسمی گفت: علاوه بر این یک فیلمنامه هم بر اساس رمان دیگری از نرگس آبیار نوشته شده و آماده اجراست که با نگاهی اجتماعی قصه را روایت می کند و در پس زمینه اش اشاراتی به سال های جنگ و دفاع مقدس دارد. این کار مراحل نوشتاری خود را سپری کرده و احتمالا زودتر از سایر پروژه های این کارگردان جلوی دوربین می رود. همچنین پیش از این نرگس آبیار صحبت هایی هم در رابطه با نگارش فیلمنامه ای با موضوع امام رضا (ع) داشت که در رسانه ها به اشتباه منعکس شد. این فیلمنامه هنوز نوشته نشده و آبیار گفته بود علاقمند است دراینباره بنویسد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>