سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۱:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب
سعید راد در گفتگو با سوره سینما:

سینمای حرفه‌ای در حال از بین رفتن است

saeed-rad

بازیگر فیلم سینمایی «چمران» از ساختار ضعیف فیلم‌های جشنواره امسال انتقاد کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «چمران» از ساختار ضعیف فیلم‌های جشنواره امسال انتقاد کرد.

سعید راد بازیگر سینما با حضور در غرفه سوره سینما در مرکز همایش‌های برج میلاد پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران بود. وی در مورد جشنواره فجر و کیفیت برگزاری آن گفت:متاسفانه فیلم‌هایی که در جشنواره نمایش داده می‌شوند ضعیف هستند و این مشکل از سال گذشته شروع شده است. جان صنعت سینمای ملی ایران که ما به آن افتخار می‌کنیم با این فیلم‌ها از بین می‌رود. با این جریانی که من می‌بینم همه دارند از مشکلات ساخت می‌گویند.دیجیتالی شدن سینما به نوعی خیانت به سینمای ملی ماست.به دلیل ارزان بودن هرکس می‌تواند دوربینی بردارد و جوانان علاقمند سناریویی بنویسند و فیلم بسازند.این امر به عقیده من حرفه‌ای نیست.

راد افزود: شاید بگویید که این فیلم‌ها باید ساخته شود ولی من معتقدم کیفیت نباید فدای کمیت شود.من تقریبا همه فیلم‌های جشنواره را دیده‌ام و شاید از معدود تماشاگران جشنواره باشم که به صورت حرفه‌ای فیلم‌های جشنواره را دنبال می کنند.ما نسلی هستیم که فیلم‌های بزرگی را کار کرده‌ایم.قطعا ساخته شدن این فیلم‌ها هم لازم است ولی نباید همه فیلم‌های جشنواره هم از این نوع فیلم‌ها باشد.

بازیگر فیلم «دوئل» ادامه داد: من فیلمی دیدم که چند جوان می‌خواستند بروند تئاتری اجراکنند و حرف زدند و حرف زدند و حرف زدند.خب شاید مورد سلیقه خیلی‌ها باشد ولی سلیقه من این فیلم‌ها را نمی‌پسندد.بخشی از سینمای ما که حرفه‌ای است و مشخصات و قواعد فیلمسازی در آن رعایت می‌شود در حال از بین رفتن است.

سعید راد در پایان گفت: فعلا هیچ کدام از فیلم‌های این دوره جشنواره را نپسندیدم، با این حال فیلم «خسته نباشید» را قابل دیدن می‌دانم، چیزی جهان شمول در این فیلم وجود دارد و جنس خاصی دارد که مورد توجه من قرار گرفت، با این حال این جانی که من می‌گویم را نداشت، متاسفانه جنم سینمایی را در فیلم‌های این دوره من ندیدم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>