سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ دی ۱۳۹۳ در ۱:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز جشنواره فیلم عمار قبل از تهران در شهرستان‌ها/ تقدیر از دو چهره انقلابی در افتتاحیه

ammar-festival

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار از تقدیر دو چهره انقلابی و مردمی در افتتاحیه جشنواره فیلم عمار خبر داد.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار از تقدیر دو چهره انقلابی و مردمی در افتتاحیه جشنواره فیلم عمار خبر داد.

حامد بامروت‌نژاد به سوره سینما گفت: افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار چهارشنبه ۱۰ دی ماه در سینما فلسطین برگزار می‌شود و از جمله برنامه های آن تقدیر از دو هنرمند به عنوان چهره‌های انقلابی و مردمی خواهد بود که نام آنان را در دومین نشست رسانه ای ما که فردا در مسجد جامع خرمشهر برگزار می‌شود، اعلام خواهیم کرد. قرار است در این مراسم جوایز ۶ بخش رقابتی نیز که قبلا مورد داوری قرار گرفته بود، اهدا شود.

وی درباره علت برگزاری نشست رسانه ای در جایی غیر از تهران توضیح داد: اولین نشست این دوره از جشنواره در مسجد لولاگر تهران برگزار شده بود و ما تصمیم گرفتیم دومین نشست را در استان هرمزگان و شهر خرمشهر برگزار کنیم و این بار مسجد جامع این شهر میزبان ما است. ما در سال گذشته هم نشست‌های خود را در مسجد جوادالائمه تهران برگزار کردیم چون فکر می‌کنیم یک جشنواره متفاوت با مخاطب متفاوت باید شکل اجرایی خاص خودش را هم داشته باشد.

بامروت نژاد در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌های جشنواره فیلم عمار این است که به موضوع خاصی محدود نشده اما همه موضوعات آن حول محور آرمان های انقلاب اسلامی است و فیلم های ما در مضامین مختلف اجتماعی، سیاسی، تاریخی و … ساخته شده اند. تفاوت خاص جشنواره امسال با دوره های قبلی، رشد ادبیات داستانی ما و متون رسیده به دبیرخانه در زمینه‌های محتوایی و مفهومی است که بیشتر با اهداف جشنواره منطبق شده است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار با اعلام این نکته که در بخش داخلی ۲۰۰۰ اثر و در بخش بین المللی ۹۵۰ اثر به دبیرخانه رسیده، افزود: به هر حال جشنواره محدودیت‌هایی داشت و ما مجبور بودیم دست به حذف برخی از آثار بزنیم با اینکه همه آنها آثار ارزشمندی بودند. امسال جشنواره زودتر از شهر تهران در شهرهایی همچون گنبد، مازندران، خوزستان و … آغاز به کار کرده و اکران فیلم‌های مردمی قرار است پس از اختتامیه  همچنان ادامه داشته باشد.

حامد با مروت‌نژاد در پایان گفت: در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار، در شش بخش فیلمنامه، فیلم کوتاه، نماهنگ، تیزر، پوستر، نقد و مقالات، آثار برتر معرفی و به صاحبان آنان جوایزی اهدا خواهد شد. اختتامیه مراسم ۱۹ دی ماه برگزار می‌شود. فردا هشتم دی ماه نیز در خرمشهر دومین نشست رسانه‌ای جشنواره فیلم عمار برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>