سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب

نسخه فعلی «دریا و ماهی پرنده» با نظر منتقدان تغییر می‌کند/ احتمال اکران تا پایان سال

Mehrdad-ghafarzadeh

مهرداد غفارزاده اعلام کرد نسخه‌ای که از «دریا و ماهی پرنده» به جشنواره فجر می‌رود، با نسخه فعلی متفاوت است.

مهرداد غفارزاده اعلام کرد نسخه‌ای که از «دریا و ماهی پرنده» به جشنواره فجر می‌رود، با نسخه فعلی متفاوت است.

غفارزاده درباره جدیدترین فیلم خود به سوره سینما گفت: ۱۰ دی ماه، فیلم «دریا و ماهی و پرنده» را طی یک نمایش خصوصی برای گروهی از هنرمندان و منتقدان به نمایش در می آوریم تا آخرین نظرات افراد کارشناس و صاحب نظر را دریافت کنیم و در صورت پذیرفته شدن در جشنواره، بهترین نسخه ممکن از فیلم را به بازار رقابت بفرستیم. «دریا و ماهی پرنده» برای شرکت در جشنواره های خارجی هم آمادگی دارد و ما تلاش های خود را در این مسیر هم سامان می دهیم، چون قصه فیلم، می تواند در همه جای جهان مخاطب داشته باشد.

وی دریاره داستان این فیلم گفت: قصه این فیلم واقعی نیست، اما در سال ۷۴ و در زمانی که هنوز یک روزنامه نگار بودم به کانون اصلاح و تربیت رفته بودم تا گزارشی تهیه کنم. همانجا چنین سوژه ای به ذهنم رسید، اما اگر بعد از نزدیک به بیست سال آن را ساخته ام، علتش بر می گردد به اینکه قبلا مستند کار می کردم و زمانی که به سینمای داستانی روی آوردم، هرگز نخواستم با عجله قدم بردارم و بین این فیلم و فیلم قبلی دو سالی وقفه افتاد.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران فیلم جدید خود توضیح داد: برای انتقال مفاهیم ارزشمند و داشتن فیلمی که هم هنری و تجربی باشد و هم بفروش، باید از چهره های شناخته شده تر استفاده کرد. ما سوژه جهان شمولی داشتیم و به همین دلیل انتخاب همایون ارشادی یکی از بهترین انتخاب های ممکن بود. امیرحسین رستمی نیز با وجود اینکه در این کار متفاوت از کارنامه خود ظاهر شده اما بازی جذاب او قدری از تلخی فضا می کاهد. نیوشا ضیغمی با وجود اینکه دو سال بود کار نمی کرد این فیلمنامه را انتخاب کرد چون به گفته خودش «دریا و ماهی پرنده» در راستای تصمیمات جدید حرفه ای او مبنی بر سنجیده تر کار کردن بوده است. ایشان قصه و نقش خود را بسیار دوست داشت و امیدواریم در جشنواره هم حضور پیدا کنیم و بتوانیم بازخورد این زحمات را در نگاه منتقدان ببینیم.

«دریا و ماهی پرنده» با بازی همایون ارشادی، نادر فلاح، نیوشا ضیغمی، امیر حسین رستمی و … درباره بچه های یک کانون اصلاح و تربیت است. این فیلم به شرط پذیرش در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>