سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۳ در ۹:۵۹ ق.ظ چاپ مطلب

از نقد سازنده استقبال می‌کنیم/ حواشی به نفع جشنواره و سینما نیست

Mikaeil-zadeh1

مدیر ارتباطات سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: ایجاد حاشیه و هجمه به جشنواره به نفع سینمای ایران نیست.

مدیر ارتباطات سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: ایجاد حاشیه و هجمه به جشنواره به نفع سینمای ایران نیست.

سید احد میکائیل‌زاده مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر درباره قطعی شدن فهرست فیلم‌های بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر به سوره سینما گفت: اسامی قطعی آثار بخش نگاه نو، طبق همان فهرست ارائه شده است. قرار نیست فیلمی به این فهرست اضافه شود، اما اگر پس از بررسی‌های لازم، فیلم سینمایی «بشیر» بعنوان فیلم اول احمد رمضان زاده تایید شود، طبیعی است که «حکایت عاشقی» از فهرست ۱۱ فیلم بخش نگاه نو حذف شده و براساس امتیاز فیلم دوازدهم جایگزین آن می‌شود.

وی درباره اعتراض و اظهاراتی که درباره جریان انتخاب فیلم‌ها صورت می‌گیرد گفت: هر چقدر هم تلاش صورت بگیرد ، این هجمه ها و حواشی که برخی رسانه ها ایجاد می کنند معمولاً وجود داشته است. هر کس از زاویه نگاه خود به این انتخاب ها نگاه می‌کند، اما ما تمام عزم خود را بکار گرفتیم که تفاوت های کمی و کیفی در حوزه برقراری ارتباط با رسانه ها داشته باشیم و با یک استانداردسازی معقول کار را ادامه داده و پاسخگو باشیم، در عین اینکه معتقدیم که جریان نقد با هدف بهبود در روند برگزاری را پاس می‌نهیم، اما حواشی و مسائلی که برخی از آثار و کارگردانان درست می‌کنند، نه به سینما کمک می کند و نه برای آن فیلمساز موثر و مفید خواهد بود.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر درخصوص شرایط سینماهای مردمی جشنواره و بررسی‌ها و پیش بینی‌های لازم در جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد سینمایی گفت: پیرو بررسی های کارشناسی در بخش امور سینماها، سالن های مربوط انتخاب و اعلام شد و جلسه ای هم با مدیران سالن‌های سینمایی که در جریان جشنواره فعال هستند برگزار کردیم و ضمن ارائه و تبادل نظرات و با توجه به پیشینه سال گذشته، سیاست ها و نحوه همکاری در دوره جدید تبیین شده است.

میکائیل‌زاده در ادامه افزود: طبیعی است که با توجه به دیجیتال شدن سالن ها مسائل متفاوتی در این خصوص وجود دارد. در همین راستا آقایان فرجی و علیزاده با مدیران سالن ها جلسه ای برگزار کردند و در این خصوص پیش بینی لازم در مورد نمایش ها، بحث های فنی و ذخیره سازی فیلم ها و مکانیزم پشتیبانی، برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است، هر چند که هر ساله این جریان وجود داشت، اما در این دوره جلسه مشترک کاری زودتر برگزار شد.

Mikaeil-zadeh2

وی در ادامه اظهار داشت: با برگزاری جلسه مذکور به نوعی از نحوه تعامل و همکاری مدیران سالن‌های سینما قدردانی و تشکر شد، چون هر ساله یکی از حلقه های موثری که در برگزاری جشنواره ایفای نقش می‌کنند، مدیران و همکاران همین تیم های مستقر در سینماهای مردمی سطح شهر هستند که از گیشه و مسائل فنی تا سرویس دهی رفاهی زحمات فراوانی را متقبل می‌شوند که امیدوارم در این دوره هم این تلاش ها بهتر از قبل صورت بگیرد.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر در ادامه گفت: بخش «هنر و تجربه» هم در این دوره میهمان جشنواره سی و سوم خواهد بود و فیلم های این بخش به زودی اعلام میشود و این فیلم‌ها در سینماهای مربوط به گروه «هنر و تجربه» به نمایش درخواهند آمد و از سوی دیگر فیلم های بخش مستند جشنواره هم طبق روال سال گذشته در خانه هنرمندان ایران میزبان مخاطبان خواهند بود.

میکائیل زاده درخصوص سامانه پیش فروش بلیت برای سینماهای مردمی نیز گفت: در خصوص نحوه ارائه بلیت برای سینماهای مردمی مانند سال گذشته از طریق سامانه اینترنتی پیش فروش بلیت صورت خواهد گرفت. ساز و کار خرید اینترنتی هم بزودی اعلام می شود و برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تهیه بلیت در سینماهای مردمی تشریح خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب سینماهای سطح شهر به عنوان سالن های مردمی، پراکندگی بیشتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت و در واقع سالن های مردمی در نقاط مختلف شهر تهران در دسترس علاقمندان است. طیف ها و اقشار مختلف می توانند با توجه به موقعیت خود از مراکز و سینماهای نزدیک به محل سکونت خود برای تماشای آثار جشنواره استفاده کنند، ضمن اینکه تمام سینماها مجهز به سیستم دیجیتال است و آثار راه یافته به جشنواره با کیفیت بسیار خوب به نمایش در خواهد آمد، از طرفی هم با توجه به پراکندگی و موقعیت سینماها قیمت بلیت‌ها متفاوت خواهد بود.