سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

حسین جعفریان به گروه آرامش می‌دهد/ نظر اسعدیان درباره فیلمبردار «طلا و مس»

jafarian3

همایون اسعدیان از حسین جعفریان به عنوان یک انسان شریف یاد کرد که حضورش هنگام کار به گروه فیلمبرداری آرامش می‌دهد.

همایون اسعدیان از حسین جعفریان به عنوان یک انسان شریف یاد کرد که حضورش هنگام کار به گروه فیلمبرداری آرامش می‌دهد.

اسعدیان درباره فیلمبردار خود در فیلم‌های «بوسیدن روی ماه» و «طلا و مس» گفت: ویژگی خاص حسین جعفریان، شرافت اوست و این ویژگی، همان گمشده بزرگ سینماست. برای اینکه کسی در این سینما به خوبی یاد شود، تنها کاربلد بودن کافی نیست. آقای جعفریان هم سینما را به خوبی می‌شناسد، هم رفیقی فوق‌العاده است و هم به درستی به افراد مشاوره می‌دهد.

وی افزود: شاید اغلب سینماگران از حسین جعفریان با عنوان کسی یاد کنند که مهارت بالایی در فیلمبرداری به شیوه دوربین روی دست دارد، اما برای من توانایی های این‌چنین یا خلق نور رئال، کادربندی ویژه و … فرعیات است. آنچه که اساس علاقه من را به ایشان باعث می شود، انسانیت و شرافتی است که در این فیلمبردار موج می زند. از حسین جعفریان می توان ساعت ها صحبت کرد چون جایگاه او در این سینما مدت‌هاست که تثبیت شده است.

این کارگردان در پایان گفت: حسین جعفریان کسی است که وقتی بر سر صحنه فیلمبرداری حاضر باشد، آرامش نیز بر فضا حاکم می شود و چشم‌های او به کل گروه می گوید: «راحت باشید، همه چیز مرتب است!».

حسین جعفریان فیلمبردار قدیمی سینمای ایران امسال در افتتاحیه سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر تقدیر می‌شود. او مدیریت فیلمبرداری آثاری همچون «چ»، «رستاخیز»،«درباره الی» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>