سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

مهارت جعفریان را در «زمان از دست رفته» هرگز فراموش نمی‌کنم

jafarian1

پوران درخشنده، نگاه انسانی موجود در سبک فیلمبرداری حسین جعفریان را تحسین کرد.

پوران درخشنده، نگاه انسانی موجود در سبک فیلمبرداری حسین جعفریان را تحسین کرد.

درخشنده به عنوان کارگردانی که سه عنوان از فیلم‌های خود را با مدیریت فیلمبرداری حسین جعفریان ساخته، در مورد این سینماگر به سوره سینما گفت: حسین جعفریان انسان بسیار شریفی است و همچنین یک فیلمبردار متفکر. در تمام مدتی که گروه بر سر کار است، همه شاهد عشق ایشان به حرفه خود هستند و هیچکس هیچ دل آزردگی از او به خاطر نمی‌آورد. آقای جعفریان به کیفیت کار خود بسیار حساس است و همیشه تلاش می کند خود را به روز نگه دارد.

وی افزود: من آقای جعفریان را از دوران دانشگاه می‌شناسم. همیشه فیلمنامه برای او مهم بوده و هنگامی که همکاری را بپذیرد، تا پایان پروژه با گروه همیار و همراه می شود. کوشش او همیشه در این جهت بوده که ذهن کارگردان اثر را بخواند و آن را با نگاه زیبای خودش تطبیق بدهد. ایشان گاهی مشاوره هایی نیز به من می داد و در مقابل ، حتی نظرات مخالف با نظر خودش را هم با صبوری می شنید.

jafarian2

درخشنده همچنین گفت: من فیلم های «زمان از دست رفته»، «عشق بدون مرز» و «بچه های ابدی» را با همکاری ایشان ساختم. شناخت کامل آقای جعفریان از سینما و درک زیبایی شناختی اش از تصویر، همیشه به کمک من آمد و هرگز نمی توانم توانایی و مهارت او را در « زمان از دست رفته» فراموش کنم. برای آن پروژه ما باید با نور پایین کار می کردیم و اگر کاربلدی ایشان نبود، من نمی توانستم آن فیلم را به پایان ببرم.

حسین جعفریان فیلمبردار قدیمی سینمای ایران امسال در افتتاحیه سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر تقدیر می‌شود. او مدیریت فیلمبرداری آثاری همچون «چ»، «رستاخیز»، «درباره الی» و … را در کارنامه دارد.