سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۳ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

سودای سیمرغ حق جوانان است/ نظر خسرو سینایی درباره جشنواره فیلم فجر

khosro-sinayee

خسرو سینایی بعد از سال‌ها با فیلم «جزیره رنگین» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

خسرو سینایی بعد از سال‌ها با فیلم «جزیره رنگین» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

سینایی به سوره سینما گفت: پس از ارائه فیلم به دفتر جشنواره و نمایش برای اعضای هیات انتخاب با من تماس گرفتند و جهت حضور «جزیره رنگین» در بخش مسابقه مشورت کردند. این فیلم به دلیل ساختار متفاوتی که دارد از نظر من هم بهتر بود در بخش مسابقه نباشد. در واقع من هم اگر جای این اعضا بودم مشکل می‌توانستم این فیلم را در کنار سایر فیلم‌هایی که سودای سیمرغ دارند یک جا قرار دهم و درواقع طبق توافق دو طرف به این نتیجه رسیدیم.

وی افزود: با سابقه ای که من و همنسلان من داریم دیگر زمانی نیست که بخواهیم به سیمرغ گرفتن فکر کنیم. این روزها جوانان باهوش و فعالی به عرصه سینما قدم گذاشتند که باید به آنها بها داد و از موفقیت های شان خوشحال شد تا برای ارائه اندیشه های بالاتر تشویق شوند. برای نسل من همین که فیلم های‌مان دیده شود کافی است. ما به اندازه کافی زمان داشتیم تا هرکاری که در اندیشه مان بود را به تصویر بکشیم. حالا نوبت جوانان است که خودشان را محک بزنند.

این کارگردان باسابقه افزود: زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر، در برج میلاد و سینماهای میزبان جشنواره بین ۱۱ تا ۱۴ اکران خواهیم داشت و از این نظر فرصت خوبی است که بتوانم از اظهار نظرات مردم هم بهره مند شوم و برای نمایش عمومی تصمیم بهتری بگیرم. ضمن اینکه ساخت «جزیره رنگین» همانطور که گفتم فیلمی متفاوت است که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی انجام شد و با توجه به تغییراتی که اخیرا شکل گرفته باید زمان بگذرد تا بتوانیم برای اکران تصمیم‌گیری کنیم.

سینایی که آخرین فیلم خود را سال ۸۵ جلوی دوربین برد در رابطه با این تاخیر و ادامه فعالیت‌هایش افزود: بیش از چهار سال منتظر بودم شرایطی فراهم شود تا «قطار زمستانی» را جلوی دوربین ببرم اما شرایط به سمتی پیش رفت که تولید به تاخیر افتاد و من هم تصمیم گرفتم طی این مدت «جزیره رنگین» را کلید بزنم. «قطار زمستانی» به خاطر شرایط زمان امکان ساخت نداشت و حالا که سینما در گذر زمان تغییراتی داشته است امیدوارم بتوانم این فیلم را جلوی دوربین ببرم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>