سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۳ در ۸:۵۴ ق.ظ چاپ مطلب

محمدعلی کشاورز همان شخصیتی را بازی می‌کند که کارگردان می‌خواهد

mohamadali-keshavarz

یک کارگردان، محمدعلی کشاورز را بازیگری توانا در ارائه کامل آنچه کارگردان اثر از بازیگر می‌خواهد، توصیف کرد.

یک کارگردان، محمدعلی کشاورز را بازیگری توانا در ارائه کامل آنچه کارگردان اثر از بازیگر می‌خواهد، توصیف کرد.

فریدون حسن‌پور کارگردان فیلم «مزرعه آفتابگردان»، آخرین فیلمی که محمدعلی کشاورز در سینما بازی کرده درباره این بازیگر به سوره سینما گفت: ما در سال ۸۲ «مزرعه آفتابگردان» را با بازی آقای کشاورز در جشنواره فیلم کودک شرکت دادیم. بسیار متأسفم از اینکه بعد از این فیلم، دیگر این بازیگر را در کار دیگری ندیدیم. او از بازیگران کلاسیک سینمای ایران است و منظور من از این جمله، قدیمی یا پیشکسوت بودن ایشان نیست. مقصود من این است که محمدعلی کشاورز، بازیگری است که به اصول این حرفه به طور کامل آشناست و برای خود و حرفه‌اش حرمت بسیار زیادی قائل است.

وی افزود: من تا امروز با بازیگران زیادی کار کرده ام و حالا می توانم با قاطعیت بگویم محمدعلی کشاورز یکی از کسانی است که همکاری با او می تواند برای هر کارگردانی لذت بخش باشد، چون بعد از اینکه بر سر یک پروژه حاضر می شود، صد در صد حواس خود را به نقش معطوف می‌کند. نظم کاری و مغتنم شمردن زمان برایش اهمیت زیادی دارد و تمام تلاشش را به خرج می‌دهد تا بهترین بازی را ارائه دهد.  ایشان یکی از بازیگرانی است که تلاش می‌کند دقیقا آنچه را که کارگردان اثر در ذهن دارد، جلوی دوربین بیاورد و نه تلفیقی از برداشت شخصی خود و نیت اصلی سازنده اثر را.

فریدون حسن‌پور گفت: بسیار خوشحالم از اینکه امسال قرار است از این بازیگر توانا تقدیر شود. همیشه از بودن در کنار او انرژی گرفته ام و فکر می‌کنم دیگر سینماگرانی که تجربه همکاری با او را داشته‌اند، این حس خوب را درک می‌کنند. حالا وقت آن است که برای آن همه احساس خوبی که به ما هدیه داده از او تشکر کنیم و دوباره یادآوری کنیم که چقدر حضور او برایمان ارزشمند است. مدتی است حال ایشان را نپرسیده‌ام و از این بابت از خودم گله دارم. امیدوارم خداوند سایه این بازیگر را بر سر سینما نگه دارد.

محمدعلی کشاورز امسال در افتتاحیه سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او در فیلم‌های سینمایی  «مادر»، «کمال‌الملک»، «جعفرخان از فرنگ برگشته» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>