سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۳ در ۱:۰۴ ب.ظ چاپ مطلب

اصغر همت پس از ۵ سال به جشنواره فیلم فجر می‌رود

asghar-hemmat

اصغر همت بازیگر باسابقه تئاتر، در سی و سومین جشنواره فجر با یک فیلم حضور دارد.

اصغر همت بازیگر باسابقه تئاتر، در سی و سومین جشنواره فجر با یک فیلم حضور دارد.

همت درباره دلیل فاصله خود از سینما در چند سال اخیر به سوره سینما گفت: سینما هرگز برای من یک دغدغه اصلی نبوده که بخواهم این الزام را برای خودم ایجاد کنم که از آن دور نباشم یا تلاش مضاعفی به خرج بدهم که حتما و تحت هر شرایطی در جریان آن قرار بگیرم. سینما برای من همیشه یک پیشنهاد بوده که گاهی پذیرفته‌ام و گاهی نه. هر بار فیلمنامه را دوست داشته‌ام، با گروه همراه شده ام و اینطور نیست که این هنر را کنار گذاشته باشم.

وی افزود: آخرین باری که در جشنواره حضور داشتم به سال ۸۹ و فیلم «یه حبه قند» رضا میرکریمی باز می‌گردد. به طور کلی پس از «زشت و زیبا» در فیلم‌هایی مثل «پرونده هاوانا» و «مقلد شیطان» و «آخرین ملکه زمین» بازی کردم. بنابراین سینما هر بار به سراغ من آمده اگر شرایط حضور را در خود دیده ام پذیرفته‌ام، بگذریم که از سال ۷۶ تا کنون به جز در موارد استثنایی برای تماشای فیلمی به سینما نرفته‌ام و می توان نام این رویکرد را نوعی اعتراض گذاشت که فعلا به جزئیات آن وارد نمی‌شوم.

این بازیگر درباره داستان فیلم جدید خود گفت: «تگرگ و آفتاب» درباره پسری به نام یحیی است که از جنگ برگشته و در تهران با مسائلی درگیر می شود. من در نقش پدر این جوان ظاهر شده ام. وقتی این فیلمنامه به من پیشنهاد شد، در ذهن خودم کارنامه رضا کریمی را مرور کردم و با یادآوری این نکته که آثار ایشان عموما فراتر از سینمای بدنه و روال رایج سینمای ایران است، حضور در کنار ایشان و گروهش را پذیرفتم. امیدوارم این فیلم در جشنواره امسال باشد.

اصغر همت درباره این روزهای خود گفت: مشغول تمرین یک نمایش تک نفره هستم به کارگردانی غلامحسین دولت آبادی با نام «پرتره مرد ریخته». این نمایش بناست نگاهی واقع‌گرایانه به عبدالحسین نوشین داشته باشد و امیدواریم در جشنواره تئاتر امسال حضور داشته باشیم. من همیشه گفته ام تمام قد متعلق به دنیای تئاتر هستم و پس از این نیز خواهم بود.

فیلم سینمایی «تگرگ و آفتاب» به کارگردانی رضا کریمی و با بازی پریوش نظریه، مهران احمدی، جواد عزتی، سحر قریشی و … در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال حضور دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>