سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۳ در ۹:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

هزینه فیلمسازی بالا رفته است/ پایان فیلمبرداری «دریاموجه کاکا»

amir-samvati

امیر سمواتی که سال گذشته دو فیلم در جشنواره فجر داشت، امسال از غایبان جشنواره محسوب می‌شود.

امیر سمواتی که سال گذشته دو فیلم در جشنواره فجر داشت، امسال از غایبان جشنواره محسوب می‌شود.

سمواتی درباره فعالیت‌های اخیرش به سوره سینما گفت: هفته گذشته فیلمبرداری «دریاموجه کاکا» به پایان رسید و گروه از بندر گناوه به تهران بازگشتند تا حسن حسندوست تدوین را آغاز کند. اولین ساخته علی سرآهنگ به خاطر فرصت کم به جشنواره فجر نرسید، به همین خاطر مراحل فنی را با آرامش انجام می دهیم تا با مشورت سرمایه گذاران برای اکران عمومی فیلم یا حضور در جشنواره سال آینده تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: به تازگی فیلم سینمایی «سال تحویل» به کارگردانی سیاوش اسعدی پروانه ساخت گرفته و ما بعد از پایان مراحل فنی «دریاموجه کاکا» فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد. با توجه به شرایط اقتصادی موجود فیلمسازی این روزها یکی از سخت ترین حرفه هاست و هر پروژه ای که به پایان می رسد. باید مدتی صبر کرد تا امکان تولید دوباره فراهم شود. سال گذشته فیلم‌های «پنج ستاره» و «بادیگران» در جشنواره اکران شدند و این روزها در محافل بین المللی حضور دارند امیدوارم برای پروژه های بعدی هم این اتفاق رخ دهد.

«دریا موجه کاکا» اولین فیلم سینمایی علی سرآهنگ درباره رابطه پدر و پسری است که مشکلاتی میان آنها پیش می‌ آید و مهران احمدی، میلاد کیمرام، رویا افشار و حسین محجوب از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

دیگر عوامل تولید فیلم سینمایی عبارتند از نویسنده و کارگردان: علی سرآهنگ، مدیر فیلمبرداری: مصطفی وافرانی، صدابردار: منصور شهبازی، مدیر تولید: مجید گودرزی، برنامه ریز: مریم پورشفیعی، طراح صحنه و لباس: علی نصیری‌نیا، گریم: مهرداد میرکیانی، مجری طرح: فرید سمواتی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.