سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۳ در ۳:۲۷ ب.ظ چاپ مطلب

انصراف تهیه‌کننده «سلام بمبئی» از ساخت این فیلم

hasan-dadkhah

حسن دادخواه که می‌خواست فیلم «سلام بمبئی» را به طور مشترک با بازیگران هندی تولید کند، از ساخت این فیلم انصراف داد.

حسن دادخواه که می‌خواست فیلم «سلام بمبئی» را به طور مشترک با بازیگران هندی تولید کند، از ساخت این فیلم انصراف داد.

سوره سینما-  پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری مراحل تولید فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی مشترک قربان محمد پور و یک کارگردان هندی در تهران و بمبئی به جریان بیفتد که حسن دادخواه تهیه کننده سینمای ایران به دلیل توهین یکی از بازیگران بالیوودی به ساحت مقدس حضرت زهرا از ساخت این فیلم انصراف داد.

این تهیه کننده سینمای ایران دلایل انصرافش از این پروژه سینمایی را چنین عنوان کرد: چندی پیش در یکی از روزنامه ها خواندم که یکی از بازیگران هندی که در بالیوود فعالیت دارد، به مقدسات مسلمانان و حضرت فاطمه (س) توهین کرده است، صحت و سقم خبر را پیگیری کردم و متوجه شدم که این اتفاق درست بوده است.

بعد از این ماجرا بسیار بر آشفته شدم و قرار بود که ۲۰ دی ماه سال جاری عازم این کشور شوم و پروسه تولید این فیلم آغاز شود، اما به دلیل توهین به ساحت مقدس حضرت زهرا و مسلمانان شیعه دست و به دلم به کار نرفت و از همکاری با این مردمان احساس بدی داشتم. از همین جا انصراف خود را از ساخت این فیلم سینمایی اعلام می‌کنم و امیدوارم که قربان محمد پور که جز کارگردانان فیلمنامه نویسان خوب سینمای ایران است بتواند با تهیه کننده دیگری این فیلم را جلوی دوربین ببرد. این روزها هم فیلم «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» نخستین همکاری من با این کارگردان فروش میلیاردی داشته و تجربه خوبی در کنار هم داشتیم. انصراف من از ساخت پروژه سینمایی «سلام بمبئی» صرفا به دلیل اعتقادات شخصی و ارادت من به اهل بیت است و واقعا نمی توانستم با مردمانی که به مقدسات من توهین می‌کنند پای میز قرارداد بنشینم و تعامل کنم. من از کودکی زیر پرچم امام حسین و حضرت زهرا(س) بودم و برایم سخت است با این مردمان که به مقدسات ما توهین می کنند، فیلم بسازم.

پیش از این حضور محمد رضا گلزار به عنوان بازیگر ایرانی در ای پروژه قطعی شده بود که با اعلام انصراف حسن دادخواه تهیه کننده فیلم، همه چیز در هاله ا ز ابهام قرار می‌گیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>