سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۳ در ۹:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب

«جامه‌دران» فیلمنامه‌ای جذاب و منسجم دارد/ به موفقیت در جشنواره فجر امیدوارم

Jameh-Daran

کارگردان فیلم «جامه‌دران» فیلمنامه جذاب و منسجم را از ویژگی‌های فیلمش می‌داند.

کارگردان فیلم «جامه‌دران» فیلمنامه جذاب و منسجم را از ویژگی‌های فیلمش می‌داند.

حمیدرضا قطبی کارگردان فیلم سینمایی «جامه‌دران» درباره اولین تجربه سینمایی خود به سوره سینما گفت: این فیلمنامه که توسط خانم طباطبایی نوشته شده است، قصه‌ای پرکشش دارد و یک ملودرام خانوادگی جذاب با روایت هایی متفاوت از انسان های داخل قصه است و در مجموع پیشرفت قصه و شکل درونی آن برای من جذاب بود و تصمیم به ساخت آن گرفتم.

وی در ادامه با اشاره به مضامین درون فیلم گفت: در درون قصه «جامه‌دران» مضامینی مانند بی عدالتی های اجتماعی و طبقاتی و ستم مضاعف بر زنان و نقد رفتار فردی و کتمان حقیقت وجود دارد ، اما بطور مشخص درباره یک موضوع صحبت نمی شود و این مضامین با هم پیوند خورده اند و از طرفی هم می توان گفت که روایت کنندگان قصه ها سه زن هستند.

قطبی با بیان اینکه «جامه داران» سه روایت از سه زن و در رابطه با یک مرد است درباره روایت موجود در این اثر گفت: این فیلم سینمایی بر اساس ساختار سه پرده ای نیست و روایتی حماسی دارد که در هر یک از اپیزودها یکی از زنان قصه را پیش می برند ، اما هیچ یک از نظر مضمون با هم بی ارتباط نیستند و در مجموع به یک نقطه اشتراک در داستان می رسند.

این کارگردان درباره استقبال از این اثر در سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به واکنش هایی که در طول زمان تولید نسبت به قصه و فیلمنامه وجود داشت، عده زیادی از اهالی سینما درخصوص اینکه سناریو بسیار دقیق و کارشده است ، اتفاق نظر داشتند و معتقد بودند که فیلمنامه منسجمی وجود دارد ، پس ما کار را آغاز کردیم و حالا هم پس از آماده شدن کامل و ارائه به جشنواره بازخوردهای مناسبی را دریافت کرده ایم. هفته گذشته یک مراسم رونمایی و اکران خصوصی برای اهالی سینما و صاحب نظران داشتیم که به تماشای این اثر نشستند و در مجموع امیدهای زیادی برای موفقیت وجود دارد.

قطبی درباره جایگاه برگزاری جشنواره فجر و تاثیر آن در سینما گفت : جشنواره فجر یک فرصت مناسب و رویداد قابل توجه است و زمان و محل بسیار مغتنمی برای توجه و تمرکز بر روی تولیدات اهالی سینما است، منتها مشکلی که وجود دارد، پس از اتمام جشنواره و در زمان اکران است، چون فیلم پس از تولید نیاز به شرایط لازم برای اکران دارد و باید با ساماندهی صحیح فضایی فراهم شود که چرخ صنعت سینما هم بچرخد.

وی در ادامه افزود: جامعه مشتاق است که آثار تولیدی را در سینما ببیند، اما ما در حال حاضر سالن های سینما و امکانات کافی نداریم و این در شرایطی است که طبق اظهارات هیات انتخاب استعدادهای بسیار خوبی به سینما ورود کرده اند و به نظر می‌رسد که دخالت بخش دولتی هم کمتر بوده و سرمایه گذاران بخش خصوصی بیشتر وارد عمل شده اند و اگر در زمان اکران نتیجه نگیرند عقب می‌نشینند و اتفاق ویژه و قابل توجهی در سینما نخواهد افتاد و شرایط به همین منوال پیش خواهد رفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>