سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب

«تا آمدن احمد» با بودجه شخصی ساخته شد/ قبل از جشنواره فیلم‌ها را سلاخی نکنیم

ta-amadane-ahmad1

صادق صادق دقیقی از قضاوت برخی رسانه‌ها درباره فیلم‌های جشنواره، قبل از برگزاری این رویداد انتقاد کرد.

صادق صادق دقیقی از قضاوت برخی رسانه‌ها درباره فیلم‌های جشنواره، قبل از برگزاری این رویداد انتقاد کرد.

صادق دقیقی به سوره سینما گفت: بعد از اعلام اسامی فیلم های بخش سودای سیمرغ، برخی اینطور گفتند که فیلم ما تنها به این بهانه که جشنواره فجر، یک فیلم دفاع مقدسی هم داشته باشد در ترکیب حضور پیدا کرده و فاقد قابلیت های لازم است. من از شنیدن چنین حرف هایی خیلی تعجب می کنم و این سوال را دارم که چگونه می توان قبل از تماشای فیلمی در مورد خوب یا بد بودن آن قضاوت کرد؟ اگر این گفته ها صحیح باشد، پس حتما باید فیلم عباس رافعی هم انتخاب می شد، چون درباره حملات داعش است، حال آنکه «آوازهای سرزمین من» بیرون از بخش مسابقه باقی مانده است.

وی افزود: من با دوستان هیأت انتخاب جشنواره صحبت کردم و آنان گفتند حتی این امکان وجود دارد که  «تا آمدن احمد»، جایزه هم ببرد. من مشکلی با انتقاد شنیدن ندارم. صحبت من این است که دوستان ابتدا کار را ببینند و بعد اصلا از آن بد بگویند، اما با ذکر دلایل درمورد بد بودنش حرف بزنند. اینگونه اقدامات تخریبی در شرایطی که هیچ تبلیغی هم برای فیلم وجود ندارد، برای ما خیلی گران تمام می شود. اساسا فیلم های دفاع مقدسی، بدون تبلیغات کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و برای مثال حتی «شیار ۱۴۳» هم نمی توانست به چنین موفقیتی دست پیدا کند اگر از تبلیغات کافی بهره مند نشده بود.

ta-amadane-ahmad2

صادق صادق دقیقی درباره تولید فیلم خود اضافه کرد: خانم پروانه مرزبان با بودجه شخصی خودش فیلم ساخت و بعد فارابی آن را تماشا کرد و خوشش آمد و مورد حمایت قرار داد. در این زمانه کمتر  پیش می آید کسی چنین خالصانه از سرمایه خودش بگذرد و در راه سینما خرج کند اما دفاع مقدس چیزی است که برای ما یک ارزش است و با عشق کار کردیم و جز این، نمی توانستیم کار را به پایان ببریم. ما به هیچ نهاد و سازمانی وصل نبوده و نیستیم و حتی شرکت نفت هم که فیلم می تواند تبلیغی برای آن به حساب بیاید، نه تنها حمایتی از ما نداشت بلکه چند باری موانعی را سر راه مان ایجاد کرد.

این کارگردان همچنین گفت: بازیگران نوجوان ما قبلا تجربه های خوب سینمایی و تئاتری داشتند و به همین دلیل هدایت آنان کار سخت و پیچیده ای نبود. این روزها مشغول نوشتن طرحی هستیم برای یک فیلمنامه جدید و در اواسط سال آینده آن را کلید می زنیم.  فیلم قبلی ما «بزرگمرد کوچک» یک اتوبیوگرافی بود و چنین آثاری معمولا بدون تبلیغات نمی توانند موفق باشند. امیدوارم از این به بعد با بهره‌مندی از تبلیغات مناسب، بتوانیم اکران عمومی موفق تری هم داشته باشیم.

فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی، در جزیره خارک تولید شده و در سال های جنگ می گذرد.  مهدی فقیه، افسر اسدی،پرهام دلدار، بهرام ابراهیمی و … در آن بازی می کنند.