سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۳ ب.ظ چاپ مطلب

حضور هدیه تهرانی در جشنواره با «روز مبادا»/ فیلمی از شاگرد کیارستمی

hedie-tehrani

فائزه عزیزخانی کارگردانی فیلم سینمایی «روز مبادا» سبک قصه گویی این فیلم را مطابق را سینمای موردپسند خود توصیف کرد.

فائزه عزیزخانی کارگردانی فیلم سینمایی «روز مبادا» سبک قصه گویی این فیلم را مطابق را سینمای موردپسند خود توصیف کرد.

عزیزخانی به سوره سینما گفت: جنس فیلمنامه «روز مبادا» به گونه ای بود که باید از نابازیگرها استفاده می کردیم و حضور خانم هدیه تهرانی نیز یک حضور افتخاری است. ایشان در این فیلم نقش خودش را بازی می کند و اواخر کار، دیده می شود. هدیه تهرانی شخصیتی بسیار دوست داشتنی دارد. وقتی برای اولین بار با او کار می کنی مثل این است که سال هاست او را می شناسی. حضور او در کنار ما از جنس واقعیت خودش بود. ایشان به من گفت به خاطر خودت و مادرت، در فیلم تو بازی می کنم. مادر من خانم شیرین آقارضا کاشی یکی از نقش های این فیلم را بر عهده دارد.

وی درباره داستان «روز مبادا» اضافه کرد: ذهن من اساسا داستان پرداز است و همیشه عادت دارم قصه های مختلف را کنار هم بچینم. چنین نگاهی برای ساخت فیلم اولم هم وجود داشت. برای این فیلم هم قصه ای برگرفته از واقعیت های زندگی خودم به ذهنم رسید و گفتم چه اتفاق خوبی می شود اگر آن را تبدیل به یک فیلم کنیم. من «روز مبادا» را فیلمی قصه گو به حساب می آورم اما قصه ای که شبیه آدم های امروز باشد. اگر من بخواهم برای یک بچه داستان بگویم جمله را با «یکی بود یکی نبود» شروع نمی کنم و قهرمان ماجرا هم در روایت من به نحو غلوآمیزی برای او برجسته نمی شود. چنین رویکردی در فیلمسازی من هم وجود داشت؛ بنابراین این فیلم هم یک فیلم قصه گوست اما به سبک و سیاق خودش.

فائزه عزیزخانی که خود را یکی از شاگردان عباس کیارستمی معرفی می کند در ادامه گفت: من دانش آموخته سینما هستم و از سال ۷۹ قدم به عرصه فیلمسازی گذاشتم. ابتدا پشت صحنه فیلم ها کار می کردم و بعد ساخت چند فیلم مستند و کوتاه را تجربه کردم. اثری که آقای کیارستمی بر فیلم من داشت این بود که به من جرأت داد تا آن چیزی را که در ذهن داشتم به یک اثر تصویری تبدیل کنم و همه چیز را در محدوده سلیقه خودم قرار بدهم.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا برای فیلم خود در جشنواره امسال پیش بینی خاصی دارد، گفت: تجربه دیگر دوستانم را تماشا نکرده ام و نمی توانم نظری داشته باشم. منتظر می مانم تا جشنواره شروع شود و برآیند کار خودم و دیگران را ببینم.

فیلم سینمایی «روز مبادا» در بخش هنر و تجربه امسال حضور دارد و هدیه تهرانی یکی از بازیگران آن است. او در این فیلم در کنار عده زیادی از نابازیگران قرار گرفته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>