سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

حاشیه برای سینما خطرناک است/ سهم فیلم اولی‌ها بیشتر شود

bufalo1

کارگردان «بوفالو» گفت: فیلمسازان فیلم اولی می‌توانند سهم بیشتری در جشنواره فجر داشته باشند.

کارگردان «بوفالو» گفت: فیلمسازان فیلم اولی می‌توانند سهم بیشتری در جشنواره فجر داشته باشند.

کاوه سجادی حسینی به سوره سینما گفت:اغلب کسانی که در جشنواره حضور دارند دوستان سینمایی هستند که قرار است در کنار هم فیلم های مان را تماشا کنیم و قطعا رقابت به معنای حاشیه سازی وجود نخواهد داشت. اگرچه معمولا کسانی که فیلم شان در این مهم حضور ندارد چندان نظر خوشی ندارند و حاضرین از جشنواره تعریف می کنند اما به طور کل با توجه به اسامی به نظر من امسال جشنواره فیلم فجر به خوبی برگزار خواهد شد. حضور «بوفالو» برای من حکم نقطه عطفی در کارنامه کاری من است و امیدوارم در کنار سایر فیلم ها اکران قابل توجهی داشته باشد.

وی گفت:این فیلم با تجربه اولم «شب،بیرون» بسیار متفاوت است. سال گذشته زمان اکران در جشنواره من حضور نداشتم و سرفیلمبرداری بودم اما امسال تلاش می کنم در کنار سایر آثار ارائه شده بتوانم دفاع قابل قبولی از کارم داشته باشم. «بوفالو» از لحاظ اجرا، بازیگران شخصیت محور،داستان پردازی و …تفاوت زیادی با کار اول دارد به همین خاطر بعد از جشنواره به نمایش عمومی فیلم فکر می کنم. در این فیلم هنرمندانی چون پرویز پرستویی،سهیلا گلستانی و هومن سیدی حضور دارند که قطعا از بازیگران مورد علاقه مردم هستند و در اکران عمومی استقبال خواهد شد.

سجادی حسینی افزود: امسال با توجه به نوع انتخاب جشنواره ای بدون حاشیه خواهیم داشت هرچندکه هر اتفاق بزرگ سینمایی حاشیه های مربوط به خود را دارد اما انتخاب هوشمندانه فیلم ها باعث می‌شود جشنواره فیلم فجر از حواشی خطرناکی که ممکن است دامنگیر سینما شود دور بماند. چراکه رسانه ای شدن این قبیل اخبار حساسیت یک فیلم را بالا می برد و در نتیجه فیلمی که کنار گذاشته می شود ممکن است فیلمی معمولی از لحاظ محتوا و ساختار باشد که درگیر خبرسازی هایی می شود و توجه همه را به سمت خود جلب می کند. این از اتفاقات خطرناکی است که هرازگاهی برای فیلم های متوسط رخ می‌دهد.

bufalo2

این کارگردان جوان ادامه داد: با توجه به تعداد فیلم اولی ها که هرسال هم بیشتر می شوند حضور تعداد فیلم ها در هر جشنواره به سیاست گذاری ها برمی‌گردد. اگرچه به خاطر آمار زیاد فیلم ها ممکن است آثار قابل اعتنایی هم بیرون از این دایره قرار بگیرد اما محدودیت تعداد باعث می شود فیلمسازان به کیفیت و فیلمنامه بیشتر اهمیت دهند و تهیه کننده حمایتی بیشتر و دلسوزانه تر داشته باشد. البته سال گذشته ۱۶فیلم در بخش نگاه نو حضور داشتند و به نظر من امسال هم جا داشت که تعداد بیشتری پذیرفته شوند اما در کل بالا بودن تعداد اثر از کیفیت و انگیزه کارگردان برای ارتقای کیفی فیلم های بعدی اش کمتر خواهد شد.