سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۳ در ۸:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

«آزادی مشروط» برای نمایش آماده شد/ «حرف‌های درگوشی» در انتظار بازیگر

azadi-mashroot1

فیلم سینمایی «آزادی مشروط» آخرین مراحل فنی را در استودیو روشنا پشت سر می‌گذارد.

فیلم سینمایی «آزادی مشروط» آخرین مراحل فنی را در استودیو روشنا پشت سر می‌گذارد.

مقصود جباری تهیه کننده «آزادی مشروط» به سوره سینما گفت: بر اساس برنامه ای که ستاد جشنواره در نظر گرفته است در طرح یک فیلم یک سلام نیز ۲۶دی به عنوان رونمایی فیلم مراسمی در گالری پردیس ملت خواهیم داشت که با حضور اهالی رسانه همراه خواهد بود. امیدوارم در این برنامه منتقدین و دوستان مطبوعات با توصیه های کارشناسی به فیلم ما کمک کنند.

وی افزود: «حرف های درگوشی» هم اخیرا پروانه ساخت گرفته است و ما در حال آماده سازی شرایط تولید و تامین سرمایه هستیم. از آنجا که بودجه از طریق بخش خصوصی تامین خواهد شد امیدوارم با مشخص شدن هرچه زودتر سرمایه به روند پیش تولید سرعت بیشتری بدهیم چون فیلم به گونه ای است که تاقبل از پایان سال باید فیلمبرداری به پایان برسد. این فیلم بعد از «آزادی مشروط» در حوزه اجتماعی تولید می شود و در سینما حرفی برای گفتن دارد. حسین نمازی به عنوان اولین تجربه کارگردانی هم این روزها از روی فیلمنامه دکوپاژ انجام می دهد.

جباری در خصوص حضور بازیگرانی چون شهاب حسینی و ترانه علیدوستی که پیش از این دعوت به همکاری شده بودند گفت: دوستانی که از قبل به کار دعوت شده بودند این روزها درگیر فیلم و سریال های شان هستند از آنجا که حضور بازیگران حرفه ای در فیلم برای ما اهمیت دارد در صورتی که فرصت این همکاری به وجود آید اگر لازم باشد صبر می کنیم تا بتوانند به این پروژه بپیوندند.

azadi-mashroot2

این تهیه کننده که تا الان از دو کارگردان فیلم اولی حمایت کرده است در رابطه با افزایش تعداد بیش از پیش فیلمسازان اول گفت: شورای سیاستگذاری یک جشنواره تصمیم می گیرند هرسال چه سهمیه ای برای بخش های مختلف قائل شوند ولی هرسال شرایط تغییر می کند. امسال بیش از ۵۰فیلم اول متقاضی حضور در جشنواره بودند که از این تعداد برخی به خاطر ویدئویی بودنشان کنار گذاشته شدند و هنوز ۴۰ اثر باقی مانده بود.

وی افزود: وقتی ۴۰ فیلمساز جدید به این عرصه پا می‌گذارند با ۴۰ اندیشه جدید و متفاوت می آیند پس نمی توانیم بگوییم فقط ۱۱ اثر از بین همه خوب است این آثار چه در جشنواره باشند چه نباشند باید شرایطی پیش آید که دیده شوند ولی اگر در این اتفاق مهم سینمایی باشند قطعا بهتر است که در محک آزمون و تشویق قرار می‌گیرند. امیدوارم یکی از خروجی های دوره سی و سوم جشنواره فیلم فجر بالا بردن ظرفیت برای این بخش باشد تا بتوانیم از اندیشه‌های بیشتری در این حوزه بهره مند شویم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>