سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب

مستند تازه فارسی درباره قحطی بزرگ

ghahti-bozorg

مستند «قحطی بزرگ» به کارگردانی مهدی فارسی تا پایان امسال آماده نمایش می‌شود.

مستند «قحطی بزرگ» به کارگردانی مهدی فارسی تا پایان امسال آماده نمایش می‌شود.

محسن یزدی تهیه‌کننده این مستند به سوره سینما گفت: «قحطی بزرگ» درباره نقش انگلستان در قحطی بزرگی است که اواخر دوره قاجار اتفاق افتاد و تعداد زیادی از مردم در این ماجرا از بین رفتند. در آن سال که این قحطی به وجود آمد، ایران اسیر خشکسالی و بی آبی نبوده و مشخص است که این قحطی به دلیل سیاست‌های استعماری انگلستان اتفاق افتاده است. اسناد و مدارکی هم در این باره وجود دارد که فیلم به آنها ارجاع می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مستند نقش روحانیون، مردم و انگلیس در ماجرای قحطی بررسی شده است. تولید این مستند از یک سال پیش شروع شده و در حال تدوین آن هستیم. امیدوارم شرایط خوبی برای دیده شدن این فیلم فراهم شود. سینمای مستند همواره مهجور بوده و فضا برای دیده شدن آن محدود است. تلویزیون بهترین رسانه برای دیده شدن این آثار است و البته حضور جشنواره‌ای هم می‌تواند به دیدن این فیلم به ویژه برای مخاطب خاص و اهالی سینما کمک کند. هر چند که این مستند برای جشنواره‌ها ساخته نشده است و مخاطب اصلی ما مردم هستند.

«قحطی بزرگ» را مهدی فارسی کارگردانی می‌کند. این فیلم محصول مرکز مستند سوره حوزه هنری است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>