سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۲:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

از نقشم در «تمشک» فاصله گرفته‌ام/ مرارت برای نزدیک شدن به نقش

samira-hasan-poor-1

سمیرا حسن‌پور نقش خود در فیلم «سایه‌های موازی» به کارگردانی اصغر نعیمی را متفاوت از فیلم «تمشک» توصیف کرد.

سمیرا حسن‌پور نقش خود در فیلم «سایه‌های موازی» به کارگردانی اصغر نعیمی را متفاوت از فیلم «تمشک» توصیف کرد.

حسن‌پور به سوره سینما گفت: وقتی که اولین قدم را با قدرت بر می‌داری، ناخواسته سخت گیر می‌شوی و من هم بعد از کاندید شدن برای نقش رضوان در فیلم «تمشک»، صبر کردم تا فیلمنامه‌های خوب به دستم برسد. وقتی آقای اصغر نعیمی از من برای بازی در «سایه‌های موازی» دعوت کرد، از قصه خوشم آمد و با اشتیاق پذیرفتم. ایشان معتقد بود بازی من در فیلم اول، خیلی واقعی و باورپذیر بوده است. در این فیلم در نقش اول قصه ظاهر شده‌ام و ابوالفضل پورعرب، بازیگر نقش مقابل من است. چند سکانس هم با شهاب حسینی بازی دارم. این فیلم برگرفته از یکی از داستان‌های داستایوفسکی است. این نویسنده همیشه شخصیت هایش را بدون مطلق گرایی می‌نویسد. من هم تلاش کردم یک نقش خاکستری را ایفا کنم.

وی افزود: نام کاراکترم در فیلم جدید، نازنین است. او خیلی از رضوانِ فیلمِ سامان سالور دور است و شاید تنها وجه اشتراکشان این باشد که هر دو گذشته غمناکی دارند و غصه‌های زیادی در دل شان خانه کرده است. البته من به سختی توانستم از نقشی که در فیلم «تمشک» داشتم جدا شوم. به دستور کارگردان از دو ماه قبل از شروع فیلمبرداری چادر به سر داشتم و با اتوبوس رفت و آمد می‌کردم. حتی پیش می‌آمد گروه فیلمبرداری در ساعت‌های فراغت با هم به رستوران می رفتند، اما من در اتاقم در هتل با تنهایی سر می‌کردم. این میل به تنها بودن، کم کم در خودم هم زیاد شد، چون به درک زیبایی از نقشی که خیلی دوستش داشتم، رسیده بودم. از اواسط کار، حتی در پشت صحنه هم مرا رضوان صدا می‌زدند.

samira-hasan-poor-2

بازیگر فیلم «تمشک» ادامه داد: البته تلاش‌هایی از این دست، برای تمام نقش هایی که به من پیشنهاد شود، وجود دارد چون تا به یک باور عمیق دست پیدا نکنم، نمی توانم بازی کنم. برای نازنین در فیلم آقای نعیمی هم خیلی تلاش کرده‌ام و حالا هم که فیلمبرداری تمام شده، همچنان به آن فکر می‌کنم. نازنین، یک دختر ساده و معصوم است که پدر و مادری ندارد و با دایی بیمارش زندگی می‌کند. او زبان و ادبیات درس می دهد و مدام به دنبال یک شغل بهتر است. او حتی زمانی که عاشق می‌شود و درگیر یک ماجرای احساسی، همچنان معصومیتش را حفظ می‌کند. نازنین دختری است اهل شعر و همیشه تمام تلاشش را به خرج می دهد تا در عین درونگرایی، زندگی خوب و شادی داشته باشد.

حسن‌پور همچنین گفت: ما لوکیشن‌های مختلفی داشتیم و یکی از آنها یک عتیقه فروشی بود در منطقه دروس تهران. در کل ، ۱۹ جلسه فیلمبرداری داشتیم و به شکل همزمان، تدوین هم جلو می‌رفت. به گمانم فرصت را برای حضور در جشنواره فیلم فجر از دست داده بودیم و از نظر زمانی، این امکان وجود نداشت که فیلم به جشنواره امسال ارائه شود. این اثر سینمایی هم پر است از سکانس‌های احساسی خوب و از اینکه آن را تجربه کردم، خوشحالم.

سمیرا حسن‌پور با فیلم «تمشک» به کارگردانی سامان سالور به سینما آمد. این فیلم با بازی دیگر چهره هایی همچون نیکی کریمی و مهدی پاکدل درباره زن و شوهری صحبت می کند که برای بچه‌دار شدن مشکل دارند. این اثر در جشنواره سال گذشته رونمایی شد و بعد از جشنواره امسال اکران عمومی می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>