سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۹:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

رونمایی از «بوفالو» با حضور پرویز پرستویی

boofalo-fajr

مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «بوفالو» ساخته کاوه سجادی حسینی با حضور پرویز پرستویی در سینما گالری پردیس ملت برگزار شد.

مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «بوفالو» ساخته کاوه سجادی حسینی با حضور کارگردان، همایون اسعدیان تهیه‌کننده و پرویز پرستویی در سینما گالری پردیس ملت برگزار شد.

سوره سینما – به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، در ابتدای این مراسم سجادی حسینی به نام فیلم اشاره کرد و گفت: سال ۸۹ ایده اولیه فیلمنامه به ذهنم خطور کرد. از یک خانه سوخته شخصیت‌ها جان پیدا کرد و شروع به نوشتن قصه کردم. در این راستا اولین چیزی که برای ساخت این فیلم به ذهنم رسید، نام فیلم بود. به علت ویژگی‌های تجلی‌یافته بوفالو در یکی از شخصیت‌های فیلمنامه این عنوان را انتخاب کردم.

در ادامه اسعدیان گفت: پس از پیشنهاد پرستویی فیلمنامه را خواندم و از این حیث که پرستویی فکر می‌کرد فیلم خوبی از آب در می‌آید من هم پذیرفتم، در این حین با کارگردان بسیار گفت‌وگو کردیم و به تفاهم رسیدیم. در دو سال گذشته با دیدن فیلم هایی از کارگردان‌های فیلم اولی احساس می‌کنم نسل جدید فیلمساز یک سر و گردن از نسل ما بالاترند و نگاه پخته‌تر و درک عمیق‌تری از سینما دارند.

پرستویی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری مراسم رونمایی از فیلم‌ها پیش از اکران در جشنواره امسال، تصریح کرد: برای اولین بار در طول ۳۳ سال اخیر این اتفاق افتاده و باید دست مریزاد به کسی گفت که این پیشنهاد را به عنوان مقدمه خوبی برای فیلم‌ها، ارائه داده است.

وی ادامه داد: همیشه سعی کردم نقش‌هایی را بازی کنم که دوست دارم، این فیلمنامه را هم دوست داشتم و به این نتیجه رسیدیم که اگر فیلمنامه بخواهد به نتیجه برسد، بهتر است یک گروه حرفه‌ای دور هم جمع شوند.

در بخش دیگری از این مراسم کارگردان فیلم به شرایط سخت لوکیشنی فیلم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در شهر بندرانزلی هنگامی که برف سنگینی می‌بارید ۸ روز محاصره شدیم. این در حالی بود که به هیچ وقت نمی‌خواستیم به هیچ وجه برف که نمادی از پاکی است در فیلم حضور داشته باشد.

وی افزود: فیلمنامه را بر اساس شخصیت سهیلا گلستانی نوشتم و اصرار هم داشتم که او این نقش را بازی کند. هومن سیدی هم که تا به حال در همه فیلم‌های من حضور داشته است. پانته‌آ پناهی‌ها هم از پس نقشش به خوبی بر آمد. دیگر بازیگران این فیلم همه از رشت انتخاب شدند.

boofalo-fajr2

در ادامه اسعدیان در پاسخ به پرسش کرمی مبنی بر اینکه آیا این فیلم موفقیت‌های پیشین شما را تکرار می‌کند، بیان کرد: «بوفالو» فیلم کاوه سجادی حسینی است. کمک و سعی کردم کاری را انجام دهم تا فیلمی را که او دوست دارد، ساخته شود. در بعضی‌ جاها حتی با نظر او موافق نبودم اما قرار نیست که این فیلم را تنها من دوست داشته باشم.

این تهیه‌کننده افزود: در شرایطی که بیشتر فیلم‌های امروز سینمای ما آپارتمانی شده، در «بوفالو» با فضاهای بیرونی متعددی روبه‌رو هستیم و این بسیار خوب است که فیلم‌ها با وجود سختی‌های فراوان به این‌گونه فضاها برده شود.

پرستویی در واکنش به صحبت‌های کرمی که او را بازیگری ایستاده در قله موفقیت معرفی کرد، گفت: احساس نمی‌کنم در قله ایستاده‌ام. همیشه تعریفم از بازیگری این بوده که جاده‌ای بی انتها در این مسیر طی می‌شود و اعتقاد دارم که هنوز به انتهای این جاده نرسیده‌ام. پس از ۴۶ سال بازیگری هنوز تشنه تجربه کردن هستم. بر خلاف ادعای کسانی که می‌گویند من همیشه در ژانر دفاع مقدس بازی می‌کنم با وجود علاقه من به این سینما اما تجربه‌های متفاوت را هم دوست دارم. احساس می‌کنم نقش من در «بوفالو» با فیلم‌های دیگری که بازی کرده‌ام، متفاوت‌تر است و فضای جدیدی را در این فیلم تجربه کرده‌ام.

پس از پخش آنونس فیلم سجادی حسینی تاکید کرد که هر ۴ بازیگر اصلی شانس کسب جایزه سیمرغ امسال را دارند.
پرستویی نیز درباره شانس کسب سیمرغ در جشنواره امسال بیان کرد: هیچ وقت به سیمرغ فکر نکرده‌ام. از اولین سال برگزاری جشنواره که اولین جایزه‌ام را از فجر گرفتم، هدفم این بود کاری انجام دهم که مخاطب راضی از سینما بیرون رود و نقش من در فیلم بر او تاثیرگذار باشد.

boofalo-fajr3

کاوه سجادی حسینی «بوفالو» را فیلمی کاملا غیرکلیشه‌ای دانست و گفت: «اینچنین تجربه فرم روایتی در فیلمنامه کمتر تا به حال در سینمای ایران رخ داده است. در قصه از سینمای کلاسیک و قصه‌گو وارد سینمای چندروایتی شده‌ایم و در این بین بازیگوشی ایجاد شده که برای مخاطب بسیار جذاب است.

وی ادامه داد: بوفالو فیلمی فضا محور و پر از معماری‌هایی است که تا به حال کمتر دیده شده است. نکته قابل توجه در فیلمنامه این است که اشیاء هم دارای شخصیت هستند و این قضیه روند قصه را تغییر می‌دهد. مانند مرداب که مسیر قصه را در نهایت عوض می‌کند.

پرستویی اظهار کرد: در ۸ سالی که از جشنواره فجر دور بوده‌ام، حتی فیلم‌های خودم را هم به دلایل شخصی که برای همه‌مان مشخص است، ندیده‌ام. اما اخباری که از فیلم‌های امسال جشنواره و نوع گزینش‌های هیات انتخاب به گوشم رسیده است مطمئنم که جشنواره پرباری از لحاظ محتوایی خواهد بود. سینمای ما در سال آینده رو به جلو حرکت خواهد کرد و مخاطبین در سال آینده با فیلم‌های خوبی روبه‌رو خواهند شد و این بالاترین ارزش است.

در پایان این مراسم کارگردان فیلم «بوفالو» جمله «همه چیز پایان‌یافتنی است و در این پایان سرگشتگی مزه مرداب می‌دهد.» را شعار تبلیغاتی این فیلم معرفی کرد و از پوستر طراحی شده «بوفالو» توسط آرش صادقی لواسانی به دست پرویز پرستویی رونمایی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>