سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۶:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب

«آزادی مشروط» در پردیس ملت رونمایی شد

mashroot1

«یک فیلم، یک سلام» در روز پنجم میزبان حسین مهکام کارگردان، مقصود جباری تهیه کننده و شاهرخ فروتنیان بازیگر «آزادی مشروط» شد.

«یک فیلم، یک سلام» در روز پنجم میزبان حسین مهکام کارگردان، مقصود جباری تهیه کننده و شاهرخ فروتنیان بازیگر «آزادی مشروط» شد.

سوره سینما – در ابتدای این جلسه احسان کرمی مجری برنامه با اشاره به گلهای شمعدانی که روی سن چیده شده بود، گفت: این گلها را آقای مقصود جباری تهیه کننده فیلم برای اهالی رسانه که اینجا هستند آوردند و قطعا بهانه ای هم دارد و شاید یک المان از فیلم شما است؟

جباری تهیه کننده در ادامه گفت: شمعدانی به نوعی نماد استقامت است و بخشدار که در فیلم نقش ان را آقای شاهرخ فروتنیان به خوبی ایفا کرده است مدیر کانون اصلاح و تربیتی است که به رفتارمتفاوتی با بچه هایی که انجا زندگی می کنند ،دارد و در اتاقش گلهایی پرورش می دهد و خواستیم تا المانی از فیلم را به عنوان یادگاری به اهالی رسانه تقدیم کنیم.

حسین مهکام کارگردان و نویسنده این فیلم سینمایی نیز گفت: داستان این فیلم چهار سال پیش نوشته شد و زمانی شکل گرفت که جلساتی را پیش آقای عیاری می رفتم و قرار بود تا کتابی درباره او و شیوه کارگردانی اش بنویسم و طی آن گفت و گو‌ها فضایی برای من ترسیم شد که احساس کردم قصه خوبی می تواند شکل بگیرد و بعدها زمانی که بحث تولید فیلم اولم شد احساس کردم که می توانم به آن داستان رجوع کنم و از آقای عیاری اجازه گرفتم و ایشان گفتند: این فضا متعلق به خودت است و می توانی استفاده کنی و با تغییرات زیادی نسبت به اتمسفر اولیه به سمت نسخه سینمایی این قصه رفتم  و تبدیل شد به «آزادی مشروط»

mashroot2jpg
او ادامه داد: سالهای زیادی است که نیت کارگردانی داشتم ولی منتظر بودم که دو اتفاق پیش بیاید.اول آمادگی خودم  که بتوانم وارد این آزمون و خطا شوم و اینکه موفق بودم یا نه را باید دیگران قضاوت کنند اما احساس خودم این بود که شاید زمان این کار رسیده است و نکته مهمتر از آن اتفاق تولید فیلم بود که برای بچه های فیلم اولی به دشواری اتفاق می افتد و زمانی که به واسطه حضور آقای جباری و کیانی این حمایت را احساس کردم،کار را شروع کردم و حقیقتا این دو بزرگوار چیزی کم نگذاشتند.

شاهرخ فروتنیان از بازیگران این فیلم سینمایی نیز گفت: حضور در این فیلم برای من اتفاق خوشایندی است چرا که حسین مهکام آدم دوست داشتنی است و آشنایی قبلی هم با آقای جباری داشتم که میل من را برای حضور در این فیلم بیشتر کرد .

محمد کارت دیگر بازیگر این فیلم سینمایی نیز در ارتباط با چگونگی حضورش در فیلم گفت: آقای مهکام بازی من را در فیلم «بی خود،بی جهت» دیده بود و باب آشنایی ما باز شد.نقشم در این فیلم کمی غیر متعارف است و قومیت افغانی دارد و نسبت به سایر کارکترهای افغانی در دیگر فیلم ها بسیار متفاوت است.

جباری در پاسخ به این پرسش که فکر می کند چه استقبالی در جشنواره از فیلم شود؟گفت: برخورد اهالی رسانه با این فیلم تا پیش از شروع جشنواره باعث می شود مثبت فکر کنم .در ادامه حسین مهکام شعار فیلم را با این مضمون که:«من به خونه ای که آدم هاش منو نمی شناسن بر نمی‌گردم» اعلام کرد و شاهرخ فروتنیان نیز از پوستر این فیلم سینمایی رونمایی کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>