سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۳۹۱ در ۳:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب
یادداشت یک کارگردان/

«تاج محل» مثل کارگردانش شریف است

taaj-mahal-2

یک کارگردان فضای انسانی و نگاه شریف فیلم سینمایی «تاج محل» اولین ساخته دانش اقباشاوی را ستایش کرد.

یک کارگردان فضای انسانی و نگاه شریف فیلم سینمایی «تاج محل» اولین ساخته دانش اقباشاوی را ستایش کرد.

سوره سینما- محسن محسنی نسب کارگردان سینما در یادداشتی که در اختیار سایت سوره سینما قرار داده نوشته است:

تاج محل» فیلم شریفی است ، مثل خود دانش که هم جوان شریفی است و هم مهربان. سراسر «تاج محل» ترویج فرهنگ مهربانی است. چیزی که سالهاست در سینمای ایران نایاب شده و من خوشحالم که دانش در یک فیلم به ظاهر ساده اما پیچیده این موضوع مهم را دستمایه  قرار داده است.

دانش را از سریال جنگی همسفران (۱۳۸۴) می شناسم که در آن سال دستیار اول من بود و چه خوب مسیر تجربه با کارگردان های مختلف را ره توشه کارگردانی اش کرده و چه استادانه با یک دکوپاژ روان اثری دوست داشتنی خلق کرده است. فیلمبرداری روی دست هوشمندانه انتخاب شده و خوب  اجرا شده است. صداگذاری فیلم بد و نامفهوم بودن دیالوگ ها در بخش هایی به آن صدمه زده است.طراحی صحنه و لباس و دیالوگ ها بسیار خوب انجام شده و برای دانش که در آبادان بزرگ شده ، البته کار سختی نبوده است.

بازی ها فوق العاده است و در فیلم حسی از زندگی جریان دارد، حضور بازیگران حرفه ای مثل پریوش نظریه در کنار بازیگران غیر حرفه ای به نحوی استادانه یکدست در آمده که حاصل سالها تجربه دستیاری دانش است. جالب است که یک کارگردان جوان در نخستین فیلمش در فضایی رئال و دشوار این چنین موفق است. «تاج محل» بخشی از زندگی خانواده های ایرانی است، امیدوارم در اکران عمومی از این فیلم شریف حمایت شود تا خانواده های بیشتری این اثر را تماشا کرده و با آن همراه شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>