سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

حضرت محمد (ص) خورشید عالم‌گیر است/ هنرمند حقیقت را در اثرش متجلی کند

ensieh-shahhoseini

انسیه شاه‌حسینی گفت: حضرت محمد (ص) خورشید عالم‌گیر است و یک تکه ابر تاثیری بر درخشش آفتاب ندارد.

انسیه شاه‌حسینی گفت: حضرت محمد (ص) خورشید عالم‌گیر است و یک تکه ابر تاثیری بر درخشش آفتاب ندارد.

شاه‌حسینی درباره توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام به سوره سینما گفت: حضرت محم د(ص) جایگاهی رفیع تر از حد تصور ما دارند. هر زمان که عده ای از سر نادانی دست به این جهالت می‌زنند من می خندم و بیشتر دلم به حالشان می‌سوزد. ایشان آنقدر عظمت دارند هر کس بخواهد به نوعی دشمنی‌اش را نشان دهد تنها خود را متضرر می‌کند و هیچ تاثیر بر بزرگی پیامبر عظیم‌الشان ما نخواهد داشت.

وی افزود: احتیاجی به واکنش‌های عجیب و غریب نیست. یک فرد مسلمان همین که پیرو دین باشد با عمل و رفتارش به همه ثابت می‌کند که چقدر با این حرکت مخالف است. آنچه پیامبر از مسلمانان می‌خواهد عمل و ظاهر مسلمانی است. در این بین یک هنرمند مسلمان هم وظیفه دارد در آثارش نور حق را متجلی کند. این کوچکترین کاری است که می توان انجام داد. شعار دادن و بیانیه صادر کردن نمی‌تواند دردی دوا کند اما اگر یک اثر هنری هر کس در هر جای دنیا را یاد مقدسات بیندازد بهترین جواب است.

شاه حسینی گفت: متاسفانه هنرمندان همه جا شعار می‌دهند اما کمتر می بینیم که آثارشان نمادی از تجلی حق و حقیقت داشته باشد، اگر گاهی به دلیل غفلت اثر هنری نمادهایی غیر اسلامی داشته باشد عمل هنرمند از تکفیری هم بدتر است. مسلمان کسی است که دروغ نگوید، خیانت نکند، نا امنی را از جامعه دور کند و به جایش آرامش به همه هدیه دهد. حالا یک مسلمان اگر هنرمند هم باشد باید همه این خصایص را در اثری که خلق می‌کند متجلی کند. شعار مسلمان هنرمند باید در عملش نمود پیدا کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>