سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۳ در ۱:۵۵ ب.ظ چاپ مطلب

نظر سیروس الوند درباره جشنواره فیلم فجر/ مهم مردم هستند که باید فیلم‌ها را ببینند

alvand

فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود.

سیروس الوند در این رابطه به سوره سینما گفت: جشنواره از ما خواست فیلم در بخش مسابقه نباشد ما هم به نظرشان احترام گذاشتیم. امسال خواستند کارگردان‌های قدیمی در بخش سودای سیمرغ نباشند تا فرصت برای جوانان فیلمساز فراهم باشد ما هم اعتراضی نکردیم چون تا زمانی که فیلم ها اکران نشود و در معرض قضاوت قرار نگیرد نمی‌توان به این تصمیم انتقاد کرد.

وی با تایید اینکه «این سیب هم برای تو» جز ۴ فیلم حاضر در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر است افزود: مهم دیده شدن است اما این نوع دیده شدن را ما تعیین نمی کنیم. به هر حال بعد از اکران جشنواره نمایش عمومی در اولویت ماست چراکه فیلم ها در درجه اول برای مردم ساخته می‌شوند و اگر حمایت مردم نباشد اوضاع سینما از این هم بدتر می‌شود.

الوند در واکنش به صحبت های حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی مبنی بر اینکه سال آینده سال ریاضت اقتصادی سینماست گفت: همین الان هم اوضاع وخیم است و اگر دلگرمی مردم نباشد بدتر هم می‌شود. این ریاضت در حال حاضر به چشم می‌خورد و رفته رفته شدت می گیرد. تا «این سیب هم برای تو» اکران نشود به ساخت فیلم دیگری فکر نمی‌کنم.

سیروس الوند فیلم‌های سینمایی «مزاحم»،«زن دوم» و «پرتقال خونی» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>